مجموعه‌ فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برای هر سنی از گردشگران برنامه‌‌ریزی کرده است

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز پنجشنبه ۴ فروردین 1401 از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بازدید کرد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سعید اوحدی در این بازدید گفت: «بهترین شاخص برای ارزیابی عملکرد هر مجموعه‌ای مردم هستند. استقبال مردم از این مجموعه نیز می‌تواند شاخص خوبی برای ارزیابی عملکرد باشد.»

او با دعوت از رسانه‌ها برای حضور فعال در زمینه انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجموعه‌های مختلف ازجمله مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی گفت: «رسانه‌ها می‌توانند کمک شایانی به بازتاب میزان و نحوه خدمات‌دهی به بازدیدکننده کنند و تجربیات و رضایت‌مندی مردم در بازدید از این مجموعه را انعکاس دهند.»

او با بیان اینکه این مجموعه دارای 14 موزه فعال است، گفت: «مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد گنجینه بزرگی از ثروت است و حفاظت از این مجموعه عظیم نیازمند برنامه‌ریزی وسیع و کامل است.»

اوحدی با اشاره به افزایش آمار بازدیدکنندگان از مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی گفت: «افزایش بازدیدکنندگان از این مراکز حاوی پیام‌های مهمی برای دولتمردان، وزات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دستگاه‌های برنامه‌ریز فرهنگی و... است تا بدانند با چه رویکری باید برای این گنجینه‌های عظیم برنامه‌ریزی کنیم.»

او خاطرنشان کرد: «نه ورزش، نه تئاتر و سینما و نه سایر حوزه‌ها این ظرفیت را ندارند که در یک روز 60هزار نفر جمعیت از تمام سنین را در یک‌جا جمع کنند و برای آنها برنامه داشته باشند. مثلا در ورزش درست است که افراد زیادی گرد هم می‌آیند اما همه آنها از یک طیف هستند و این تنوع سنی، فرهنگی و... را شاهد نیستیم.»

اوحدی بیان کرد: «از مسئولان کشور تقاضا دارم که نگاه جدید و ویژه‌ای نسبت به مجموعه‌های تاریخی و داشته‌های فرهنگی داشته باشند. استقبال گرم مردم از این مجموعه‌ها نشان‌دهنده این است که مردم برای هویت‌های ملی، دینی و فرهنگی ارزش ویژه‌ای قائلند و همه سنین از خردسال تا کهنسال به عشق تاریخ و فرهنگ این مرزوبوم مشتاق بازدید از این مجموعه‌ها هستند.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه هویت دینی، ملی و فرهنگی حیات یک کشور است و در دوران دفاع مقدس نیز آنچه که کشور را حفظ کرد هویت دینی و فرهنگی بود گفت: «مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی در راستای تقویت و پاسداشت این هویت عمل می‌کنند.»

او با تأکید بر این نکته که تمام دستگاه‌های دخیل از ماه‌ها قبل برای ستاد نوروز برنامه‌ریزی کردند تا بتوانند خدمات شایسته‌ای ارائه دهند، ادامه داد: «این شور و شوق ایجاد شده و خدمات‌رسانی درست به بازدیدکنندگان در مجموعه‌هایی نظیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، تجلی و تبلور عزمی ملی است که در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شکل گرفت.»

اوحدی افزود: «کار زیبایی که در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد انجام شد این بود که خدمات‌رسانی و برنامه‌ریزی برای همه اعضای خانواده و همه سنین انجام شد تا تمام اعضای خانواده بتوانند از حضور در این مجموعه لذت برده و سرگرم شوند.»

او بیان کرد: «کارهای بزرگ حتما دارای نواقصی نیز هستند و وقتی آمار بازدیدکننگان چند برابر می‌شود چالش‌ها و نواقص رخ نمایان می‌کنند. خوشبختانه با برنامه‌ریزی درست این نواقص در مقابل خدمات گسترده ارائه‌شده ناچیز بود. البته باید این نواقص هرچند اندک را نیز رفع کرد.»

اوحدی در بازدید از مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد از روند بلیت‌فروشی به علاقه‌مندان و نحوه حضور آنها در این مجموعه بازدید کرد و در جریان چگونگی خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان قرار رفت. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی همچنین از ۱۴ کاخ و موزه این مجموعه عظیم میراث‌فرهنگی بازدید کرد و با حضور در کنار مردم و بازدید کنندگان از میزان رضایت آنها از این مجموعه و خدمات ارائه شده، اطلاع پیدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010104957494

برچسب‌ها