همدان مقصد گردشگری بسیار خوبی برای مسافران است/ سفرها در مسیرهای گردشگری توزیع شود

استاندار همدان گفت: «با توجه به ویژگی‌های خود در آثار تاریخی، طبیعی و میراث‌فرهنگی، مقصد گردشگری بسیار خوبی برای مسافران است. ما باید یک برنامه هدفمند و علمی را در بخش گردشگری در کشور طراحی کنیم تا سفرها توزیع شود.»

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان،  علیرضا قاسمی‌فرزاد، ظهر پنجشنبه 4 فروردین 1401 در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر ایران اظهار کرد: «اقدامات بسیار ارزشمندی از یک ماه پیش انجام شد. پیش‌بینی این بود که امسال سفر با رعایت ضوابط و انجام واکسیناسیون انجام شود که طبق پیش‌بینی هموطنان ما امسال توانستند به راحتی به سفر بروند.»

استاندار همدان افزود: «استان همدان با توجه به ویژگی‌های خود در آثار تاریخی، طبیعی و میراث‌فرهنگی، مقصد گردشگری بسیار خوبی برای مسافران است. ما باید یک برنامه هدفمند و علمی را در بخش گردشگری در کشور طراحی کنیم تا سفرها توزیع شود.»

او ادامه داد: «بسیاری از هموطنان ما در تعطیلات راهی شمال کشور می‌شوند که طبق آمار درصد قابل توجهی سفرها را به خود اختصاص داده است. این حجم بسیار زیاد مشکلات زیادی را نیز ایجاد می‌کند. پس از اتمام سفرها معمولا انباشتی از مشکلات از جمله حجم زیاد زباله در استان شمالی به وجود می‌آورد.»

استاندار همدان ضمن قدردانی از حضور داوطلبان هلال احمر در تمامی عرصه‌ها، به ویژه در ایام سفر گفت: «داوطلبان خالصانه در سراسر مسیرها حضور دارند و خدمات مختلف را به موقع ارائه می‌کنند.»

قاسمی فرزاد گفت: «دستگاه‌های خدمات‌رسان ما تلاش کردند در طول مدت فضای مناسبی را برای گردشگران ایجاد کنند. علیصدر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار طبیعی شگفت‌انگیز که در استان ما قرار دارد، دو سال تعطیل بود. برای بازگشایی آن با مشکلات زیادی مواجه شدیم.»

او افزود: «به چند دلیل سعی کردیم مشکلات غار علیصدر را حل و مسیر را هموار کنیم. به هر شکل هموطنان ما علاقه‌مند هستند از این شگفتی بازدید کنند. مراکز اقامتی ما از بسته بودن غار علیصدر و شرایط کرونا آسیب دیده بودند و برخی در حال ورشکستگی بودند. از این رو خواستیم گردش مالی در این حوزه ایجاد شود. همچنین از سوی واحدهای گردشگری مختلفی مثل افراد شاغل در برگزاری تورهای مختلف و راهنمایان گردشگری که آن‌ها نیز متاثر از این شرایط بودند، درخواست‌هایی برای بازگشایی غار علیصدر وجود داشت.»

استاندار همدان یادآور شد: «1800 جاذبه استان همدان ثبت شده است. حدود صد اثر هم شناسایی شده که بسیار ارزشمند هستند. پیگیری‌های بسیار خوبی برای ثبت منظر تاریخی شهری "از هگمتانه تا همدان" انجام شده است. غار علیصدر هم باید حتما ثبت جهانی شود.»

قاسمی فرزاد اظهار کرد: «با توجه به مشکلات ناشی از کمبود آب و کاهش نزولات آسمانی، لاجرم باید به سمت توسعه گردشگری پیش رویم. کشاورزی، صنعت و معدن نیاز به آب فراوان دارد که با توجه به مشکلات خشکسالی، ضرورت توسعه گردشگری دوچندان می‌شود. کیفیت‌بخشی به خدمات حمل‌ونقل ریلی در دستور کار ما قرار دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010105889444

برچسب‌ها