رشد بیش از 500درصدی مسافران نوروزی قشم

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش ۵۳۳درصدی ورود گردشگران به جزیره قشم از ۲۵ اسفند تا روز سوم فروردین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری میراث‌آریا به‌نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، افشار فتح‌الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، در نشست ویژه با فرماندار شهرستان بندر خمیر، آمار ورود گردشگران از ابتدای فروردین نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ (پیش از فراگیر شدن بیماری کرونا) را بیش از ۲۰درصد رشد داشته است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست گفت: «ورود گردشگران به جزیره قشم از روز ۲۵ اسفند تا روز سوم فروردین ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۵۳۳درصد رشد داشته است. تدابیر ما برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی سه مرحله دارد که شامل فراهم کردن مقدمات سفر، رصد و پایش و مدل‌سازی برای سال‌های آینده می‌شود.»

فتح‌الهی اظهار داشت: «ما هم‌اکنون در مرحله دوم هستیم و جلسه امروز نیز دقیقا در همین راستا تشکیل شده است. بنابراین ما باید شرایط عمومی جزیره را پس از ورود حجم زیاد مسافر مورد بررسی قرار دهیم و با رصد و پایش شرایط عمومی جزیره، فورا به حل مسائل و مشکلات میهمانان نوروزی کمک کنیم.»

به گفته فتح الهی، هم‌افزایی و همکاری بخش‌ها و نهادهای مختلف در حوزه ارائه خدمات به گردشگران می‌تواند موجب افزایش کیفیت در این حوزه باشد.

او با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات احتمالی و ارائه یک مدل برای سال‌های آتی، تصریح کرد: «بررسی نقاط ضعف دوره‌های گذشته در ارائه خدمات و هدف‌گذاری برای ارائه خدمات بهتر باید در دستور کار قرار گیرد.»

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: «خوشبختانه با وجود حجم بالای گردشگران ورودی از مسیر اسکله‌های لافت و پهل، شاهد نظم خوبی در ارائه خدمات هستیم. اماکن اقامتی مختلف، هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، پارک‌ها و کمپ‌پارک‌ها در حال حاضر با بیشترین ظرفیت خود خدمات به گردشگران ارائه می‌کنند.»

فتح‌الهی تاکید کرد: «برنامه‌ریزی صورت گرفته طی ماه‌های گذشته به نحوی بوده است که از ابتدای تعطیلات تاکنون خوشبختانه هیچ حادثه جاده‌ای منجر به فوت را در جاده‌های جزیره مشاهده نکرده‌ایم.»

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: «از هم‌اکنون باید برای سامان‌دهی و افزایش ایمنی و همچنین هدایت ترافیک جاده‌ای در مسیر برگشت گردشگران پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد. امیدواریم با ارائه خدمات مناسب به گردشگران، خاطره خوشی از سفرهای نوروزی به جزیره زیبای قشم برای هموطنان به یادگار بماند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010105900396

برچسب‌ها