برگزاری برنامه‌های فرهنگی در محل سینمای تاریخی آبادان

گروه هنری حقیقت در نوروز ۱۴۰۱ در سینما شیرین آبادان برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کند.

به‌گزارش خبرگزاری میراث‌آریا، به‌نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، شامگاه روز پنجم فروردین، با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آبادان و جمع کثیری از هنرمندان این شهرستان، «سینما شیرین» آبادان به عنوان محلی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی خاص افتتاح شد. 

این سینما که به دلیل آسیب‌ها و خسارات به‌جامانده از دوران جنگ تحمیلی متروکه شده بود، از ۴ فروردین تا ۱۵ فروردین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در دو سانس ۱۹ تا ۲۱ و ۲۱ تا ۲۳ میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر است. 

سینما شیرین آبادان با ۹۰ سال قدمت، یکی از چندین سینمای قدیمی آبادان است که در سال ۱۳۱۰ با ظرفیت بیش از ۷۰۰ نفر توسط بخش خصوصی و یک تاجر هندی ساخته شد.

این سینما تنها سینمای غیردولتی در آن زمان بود و در مرکز تجاری شهر آبادان در منطقه امیری (خیابان شهید منتظری) قرار دارد.

سینما شیرین آن دوره، نخستین سینمای مجهز آبادان به شمار می‌رفت که دو طبقه سرپوشیده و یک سالن نمایش تابستانی داشت. پس از جنگ جهانی دوم، با افزودن دو طبقه دیگر به ساختمان، این سینما به بزرگترین سینمای ایران تبدیل شد. 

سینما شیرین آبادان در تاریخ ۱۷ خرداد سال ۸۵ به شماره ۱۵۶۲۶ در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسید.

این سینما که ابتدا در اختیار بخش خصوصی بود با هماهنگی‌ها و رایزنی برای جلوگیری از تخریب و همچنین حفظ این اثر فرهنگی و تاریخی، به تملک سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وقت درآمد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010106900956

برچسب‌ها