معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان نیاز به برنامه ویژه‌ای دارد

مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی در بازدید از استان گلستان بر لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه تاکید کرد و تسهیلات تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی را کمک خوبی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان دانست.

به‌گزارش خبرگزاری میراث‌آریا، به‌نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، طاهره قیومی، مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که شب گذشته 6 فروردین 1401 در ادامه بازدید از استان‌های مختلف کشور و نظارت بر فعالیت و زیرساخت‌های گردشگری وارد استان گلستان شد، صبح امروز 7 فروردین 1401 در جلسه‌ای با استاندار گلستان درباره ظرفیت‌های گردشگری استان و برنامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی گفت‌وگو کرد.

علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان و دبیر ستاد اجرایی سفرهای نوروزی استان و جمعی از معاونان استاندار در این جلسه حضور داشتند.

توجه به بافت تاریخی گرگان، جزیره آشوراده، دیوار دفاعی گرگان، بنای تاریخی گنبد قابوس و طبیعت بی‌نظیر استان به عنوان فرصت‌های گردشگری مطرح شد.

قیومی در جلسه با استاندار و مسئولان ستاد اجرایی خدمات سفر، ضمن تشکر از زحمات دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی استان گلستان، گفت: «اقدامات بسیار مناسبی در حوزه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان صورت گرفته که جای قدردانی و تشکر دارد.»

مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی ضمن اشاره به موقعیت مناسب استان گلستان برای جذب گردشگر گفت: «گلستان استانی گردشگرپذیر است و نیاز به تبلیغات مناسب دارد. باید روی این موضوع به صورت ویژه برنامه‌ریزی شود.»

او در این جلسه ضمن بررسی آسیب‌های جدی که در جریان سیل سال ۱۳۹۸ به زیرساخت‌های گردشگری استان گلستان وارد شد، به لزوم بازسازی این زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: «امسال با پیگیری‌هایی که از سوی مهندس ضرغامی صورت گرفته است، اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است که کمک بسیار خوبی برای توسعه استان گلستان محسوب می‌شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010107900183

برچسب‌ها