کشورهای مسلمان و عرب‌زبان بازار جدید هدف گردشگری اصفهان هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، در جمع مدیران و برنامه‌ریزان این اداره‌کل، از کشورهای مسلمان و عرب‌زبان به‌عنوان بازار جدید هدف گردشگری اصفهان به‌ویژه در ایام پساکرونا خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی امروز 8 فروردین‌ماه سال 1401، با اعلام این مطلب گفت: «با توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در استان اصفهان، این استان به‌عنوان یکی از مراکز اصلی بسط و گسترش فرهنگ و تمدن ایران و جهان اسلام و همچنین توسعه صنعت گردشگری در ایران به شمار می‌رود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: «با توجه به آثار ارزشمند تاریخی موجود در پهنه استان اصفهان در دو حوزه میراث ملموس و میراث ناملموس، فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری فرهنگی با کشورهای مسلمان به‌ویژه عرب‌زبان فراهم آمده است.»

او افزود: «امروز در استان اصفهان بیش از 2هزار اثر تاریخی ملموس و ناملموس به ثبت ملی رسیده و از این تعداد 9 اثر نیز در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، لذا معتقدیم اصفهان دارای آثاری ارزشمند از تمدن درخشان دوران اسلامی است و این خود فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد تا در دوران پساکرونا به دنبال شناسایی و تبلیغات در بازارهای جدید هدف گردشگری ازجمله کشورهای مسلمان عرب‌زبان باشیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1401010823985

برچسب‌ها