اقامت ۴۷۰ مسافر در بوم‌گردی‌های روستای هدف گردشگری روئین

سرپرست پایگاه ملی میراث‌فرهنگی بافت تاریخی روستای روئین از اقامت ۴۷۰ مسافر و گردشگر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستای هدف گردشگری روئین در شهرستان اسفراین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حامد وظیفه‌شناس روز دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ تاکید کرد: «با شروع سفرهای نوروزی تا به امروز 470 مسافر و گردشگر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستای هدف گردشگری رویین اقامت داشتند که از این تعداد هفت نفر گردشگر خارجی بودند.»

سرپرست پایگاه ملی میراث‌فرهنگی بافت تاریخی روستای روئین گفت: «در حال حاضر هفت اقامتگاه بوم‌گردی در روستای هدف گردشگری روئین مشغول به فعالیت هستند.»

وظیفه‌شناس با بیان اینکه تا به امروز نزدیک به هزار نفر از این روستای زیبا بازدید کردند، افزود: «این روستا در سال ۸۷ با شماره ۲۲۷۷۷ به ثبت آثار ملی رسید و از سال ۹۷ پایگاه ملی میراث‌فرهنگی بافت تاریخی روستای رویین راه‌اندازی شد.»

روستای روئین معروف به دهکده نساجی با آب‌وهوای معتدل کوهستانی در ۲۷ کیلومتری شمال اسفراین واقع‌ شده است. آب فراوان باغ‌های این روستا را پررونق ساخته طوری که هیچ فصلی از سال از محصولات باغی بی‌بهره نبوده است. هنر زنان روستا چادرشب‌بافی، چتائی‌بافی، حوله و دستمال است. این روستا جزو روستاهای هدف گردشگری خراسان شمالی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1401010886328

برچسب‌ها