استفاده از ظرفیت زنان و جوانان فرصتی برای پیشرفت کشور/ عملکرد موفق دولت سیزدهم در انتصاب مدیران جوان

مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به عملکرد موفق دولت رئیسی در انتصاب مدیران جوان، استفاده از ظرفیت زنان و جوانان را عاملی برای تقویت ریشه‌های انقلاب و پیشرفت کشور عنوان کرد.

به‌گزارش خبرگزاری میراث‌آریا، به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، طاهره قیومی، مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، با حضور در برنامه اینترنتی «سرآغاز» بیان کرد: «زنان و جوانان فرصتی برای بقا و پیشرفت کشور هستند. با استفاده از این فرصت و ظرفیت، به‌طور حتم ریشه‌های انقلاب محکم‌تر می‌شود و از پیچ‌های سخت عبور می‌کنیم.»

او اعتقادات دینی، وطن‌دوستی، تعهد، تعصب و همچنین عشق به فرهنگ را از جمله تفاوت‌های یک‌ جوان ایرانی با جوان‌های سایر کشورها عنوان و تاکید کرد: «جوان پویایی، جسارت، شجاعت  و ایده  دارد که این یک‌ امتیاز ویژه محسوب می‌شود. مسئولان باید از این ظرفیت استفاده کنند و چتر حمایتی خود را شامل حال جوانان کنند.»

قیومی مشورت، مطالعه و آگاهی، و همچنین اعتقاد به کار جمعی را به‌عنوان اصلی‌ترین مولفه‌های یک مدیر جوان و موفق دانست و از مهندس ضرغامی به عنوان وزیر رکوددار نام برد که تا کنون 11 مدیر جوان را در رده‌های مختلف مدیریتی منصوب کرده‌ است.

او در ارتباط با فعالیت خود به‌عنوان مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بیان کرد: «این مسئولیت می‌تواند هم اثربخش و هم بی‌اثر باشد. آقای ضرغامی از من خواستند در تمامی حوزه‌ها فعالیت داشته باشم و دست من را برای ورود به تمامی ماموریت‌ها باز گذاشته‌اند و پیگیری های ویژه ایشان را تا حصول نتیجه دنبال می‌کنم و تمام تلاشم این است که فعالیت اثربخشی داشته باشم.»

مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی در ارتباط با جوان‌گرایی به دو نوع نگرش اشاره کرد و افزود: «گروهی جوان‌ها را قبول دارند و به نوگرایی معتقدند و گروهی با این بهانه که در پیچ تاریخی هستیم و فرصت آزمون و خطا نیست، از پیشکسوتان حمایت می‌کنند و اعتقادی به جوان‌ها ندارند و فرصتی به جوانان نمی‌دهند.»

قیومی همچنین نقش رسانه‌ها را در این زمینه تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: «ما جوان‌ها نیز باید از منیت‌ها عبور کنیم و با پیشکسوتان نیز مشورت کنیم و به این باور برسیم که کار جمعی توفیقات بیشتری دارد. بهتر است موفقیت جمع را موفقیت خود و شکست گروه را شکست خود بدانیم .»

او در ادامه افزود: «پوسته‌ای در حال تغییر است، مقامات و پیکسوتان با اعتقاد بیشتری جوان‌ها را می‌پذیرند و می‌توان گفت در جوان‌گرایی وارد میدان عمل شده‌ایم.»

قیومی از انقلاب سال ۵۷ و جنگ تحمیلی به‌عنوان بهترین الگو‌ برای جوان‌گرایی نام برد و افزود: «در آن زمان جوانان مملکت را نجات دادند و انقلاب کردند. همچنین حمایت و پشتیبانی زنان نقش تاثیرگذاری در آن دوران داشته است که نباید نادیده گرفته شود.»

مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی با تاکید بر اهمیت و استفاده از ظرفیت زنان، گفت: «چرا در مقاطع حساس به فعالیت‌ زنان نیاز داریم، اما در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به زنان بها نمی‌هیم؟ این سئوال مهمی است که باید مسولان در این‌باره از مواضع حضرت آقا پیروی کنند.»

او تصریح کرد: «من در تجاربی که در گذشته داشتم به‌عینه دیده‌ام که نسبت به مسئولیت گرفتن و موفقیت زنان چقدر مقاومت وجود دارد و هر کاری برای عقب نگه داشتن آنها انجام می‌دهند.»

قیومی در ارتباط با اختلاف دو دولت دوازدهم و سیزدهم نسبت به استفاده از ظرفیت جوان‌ها و زنان، گفت: «در استفاده از ظرفیت زنان، هر دو دولت ضعیف عمل کرده‌اند. در یادداشتی که هنگام پیروزی آقای رئیسی در انتخابات  نوشتم، از ایشان درخواست کردم از ظرفیت زنان استفاده کنند. دولت آقای رئیسی در انتصاب جوانان عملکرد خوبی داشته و انصافا به جوانان توجه کرده‌ است.»

مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه به فعالیت خود به‌عنوان رئیس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات رئیس‌جمهور در 32 سالگی اشاره کرد و افزود: «با دعوت شخص آقای روحانی برای این سمت معرفی شدم، اما به این دلیل که هم خانم بودم و هم جوان، مخالفت‌های بسیاری وجود داشت. حسام‌الدین آشنا، محمد نهاوندیان، پرویز اسماعیلی هر کدام به دلایل مختلف، ازجمله جوان بودن، خانم بودن و هم‌سو نبودن با سیاست‌های دولت، مخالف حضور من در دفتر ریاست جمهوری بودند. با تمام مخالفت‌ها منصوب شدم و به مدت سه سال و اندی مشغول فعالیت شدم.»

قیومی از آن زمان به‌عنوان سخت‌ترین دوران فعالیت خود نام برد و گفت: «سعی در ارائه ایده‌های نو داشتم که با نوگرایی مخالفت‌های بسیاری می‌شد. راه‌اندازی واحد مانیتورینگ رسانه‌های خارجی و فارسی زبان اولین کاری بود که انجام دادم و سرعت در فرایند انتشار خبر و اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به افکار عمومی را به طور جدی تا پایان مسولیتم دنبال کردم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010108900550

برچسب‌ها