برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در روستای سرند فردوس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی و آیین نوروزگاه همراه با اجرای مراسم آیینی در روستای سرند به مناسبت ۱۲ فروردین‌ماه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، روح اله صداقت طالبی، روز شنبه 13 فروردین‌ماه گفت: «برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در میان جامعه، سبب زنده کردن سنت‌ها و فرهنگ‌های گذشته و انتقال آن‌ها به نسل آینده می‌شود در همین راستا جشنواره بازی‌های بومی محلی و آیین نوروزگاه همراه با اجرای مراسم آیینی در روستای سرند به مناسبت ۱۲ فروردین‌ماه سالروز استقرار و تثبیت نظام و روز تجلی حضور مردم ایران در تعیین سرنوشت خود در روستای سرند برگزار شد.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: «برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی و مراسم آیینی در مناسبت‌های خاص شامل تعطیلات عید نوروز، برداشت انار و زعفران و ... نقش بسزایی در جذب گردشگر دارد و با توجه به اینکه شهرستان فردوس به‌ویژه روستاهای شهرستان در این زمینه مستعد است، امیدواریم در سال جدید با هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم شاهد برگزاری رویدادهای مذکور برای توسعه و رونق صنعت گردشگری باشیم.»

صداقت طالبی از دست‌اندرکاران برگزاری این رویدادها به‌ویژه هیات ورزش‌های همگانی، دهیاری و شورای های اسلامی روستای سرند و روستای گستج که در ایام تعطیلات عید شادی را به مردم هدیه دادند، تشکر کرد.

او بیان کرد:‌«در این مراسم رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان، شورای اسلامی فردوس و اسلامیه، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، پاسگاه انتظامی اسلامیه، و... نیز حضور داشتند.»

در پایان مراسم نیز از شرکت‌کنندگان با چای آتیشی و آش پذیرایی و جوایزی به قید قرعه داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1401011413370

برچسب‌ها