تداوم مناسبات و همکاری‌های مشترک اتومبیل‌رانی و گردشگری ایران و عراق

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار و در زمینه تحکیم روابط و راهکارهای توسعه همکاری‌های مشترک تبادل نظر کردند.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار که روز دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه 1401 در محل دفتر مدیریت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی انجام شد، موضوعاتی همچون توسعه مناسبات گردشگری میان ایران و عراق و افزایش درآمدهای ایران از این طریق، برگزاری رالی‌های بین‌المللی اتومبیل‌رانی، موتورسواری، کمپر و کاروان، تسهیل در عبور و مرور خودروهای گردشگران دو کشور از طریق مرزهای مشترک و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مورد گفت‌وگو و بررسی قرار گرفت.

محمد حسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب محمد کاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید کشورمان در عراق، از گردشگری به عنوان یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین منابع اقتصادی اغلب کشورهای جهان یاد کرد و گفت: «در این میان موضوع گردشگری زمینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طوری که می‌توان گفت یکی از راه‎‌های ایجاد رونق در صنعت گردشگری، ایجاد تسهیلات لازم در ترددهای زمینی است.»

او ادامه داد: «صدور گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی، انجام امور گمرکی، صدور پلاک ترانزیت، کارنه دو پاساژ و کاپوتاژ از جمله این تسهیلات است که کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به عنوان بزرگترین و مهمترین وظیفه خود تلاش می‌کند تا روز به روز در راستای بهبود روند آنها گام بردارد.»

صوفی تصریح کرد: «عراق یکی از کشورهایی است که بیشترین تقاضا برای تردد از ایران را به خود اختصاص داده است. بنابراین لازم است همکاری‌های مشترک میان وزارت امور خارجه، گمرکات، پلیس و کانون انجام می‌شود و آسیب‌شناسی‌های لازم با هدف ایجاد سهولت بیشتر در تردد اتومبیل‌ها و دیگر وسایل نقلیه زمینی و رفع موانع موجود انجام شود.»

محمد کاظم آل صادق سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق نیز در این دیدار به افزایش آمار گردشگران مذهبی و درمانی متقاضی ورود به کشورمان اشاره و تصریح کرد: «در حال حاضر گردشگران زیادی برای زیارت همراه با انجام امور درمانی حتی پزشکی زیبایی به ایران روی آورده‎اند. به طوری که روزانه تعدادی از مراجعه‌کنندگان به مراکز جراحی‌های تخصصی، چشم پزشکی، جراحی بینی، پوست، مو و ... را گردشگران خارجی به ویژه مسافرانی از کشورهای همسایه و عراق تشکیل می‌دهند.»

او در ادامه افزود: «توریستی که به هند، اردن یا لبنان می‌‎‌‌رود، آرزویش سفر به ایران است چون هم از نظر اقتصادی ارزان تر هم از نظر مسیر و مسافت نزدیک‌تر است و هم زیارت‌گاه‌های شاخصی در آن وجود دارد که عشق زیارت آن‌ها هستند. بنابراین باید برنامه‌های هدفمندتر و هماهنگ‌تری را برای کسب درآمد و اعتبار بیشتر در این زمینه  تدوین کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010220640127

برچسب‌ها