مهندس ضرغامی: خودرو در گردشگری نقش ویژه‌ای دارد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «خودرو در سفر و گردشگری نقش ویژه‌ای دارد و می‌تواند در توسعه سفرهای کشورهای عضو اکو موثر باشد.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 در مراسم رونمایی از شناسنامه بین‌المللی خودروی تاریخی که با حضور تیدو برسترس رئیس فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی،(FIVA)، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و تعدادی از مدیران این وزارتخانه و مالکان تعدادی از خودروهای تاریخی و کلاسیک در محل سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، رونمایی از شناسنامه بین‌الملللی خوروی تاریخی را خوشایند دانست و از نگاه محبت‌آمیز تیدو برسترس به جمهوری اسلامی و همکاری انجام شده تشکر کرد.

او ارتباط خودرو را با تمام ماموریت‌های وزارتخانه ارتباط مستقیمی عنوان کرد و افزود: «این ارتباط امروز توسط fiva یک موقعیت جهانی پیدا می‌کند که خودروها بر اساس شاخص‌های fiva شناسنامه را دریافت می‌کنند.»

خودرو نقش مهمی در گردشگری دارد

مهندس ضرغامی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت خودروهای تاریخی و کلاسیک گفت: «خودرو نقش مهمی را در گردشگری از سافاری گرفته تا کمپر و رالی ایفا می‌کند که در هر سه حوزه برنامه داریم و وزارتخانه ما ماموریت‌های خود را در این سه حوزه انجام خواهد داد.»

او اضافه کرد: «در حوزه کمپر با ناجا صحبت کردیم و به دنبال حل مسائل مربوط به کمپر‌ها هستیم. در سفر به شیراز از نمایشگاه خودروهای کمپر که در کنار تخت جمشید برپا شده بود، بازدید کردم.»

سافاری لاکچری نیست

او افزود: «در حوزه خودروهای سافاری نیز برنامه‌های خوبی داریم.در سفر یزد به صورت نمادین از این خودرو استفاده کردم و توصیه‌های لازم را نیز در این باره انجام دادم. بعضی‌ها گمان می‌کنند که سافاری لاکچری به حساب می‌آید اما این گونه نیست و این حرف‌ها برای این است که فرصت این هیجانات از جوان‌های ما گرفته شود.»

برنامه جامع سفر ارزان برای کشورهای همسایه اجرا می‌شود

مهندس ضرغامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «در حوزه گردشگری دولت به دنبال این است که موضوع روادید درباره کشورهای همسایه را برطرف کند. به‌عنوان مثال کشورهای عضو اکو که جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ میلیون‌نفر را شامل می‌شوند اهمیت زیادی دارند. یکی از برنامه‌های ما گردشگری زمینی است و دنبال برنامه‌ای جامع هستیم تا برای ایجاد مزیت نسبی، سفر ارزان برای کشورهای همسایه انجام شود که به توسعه و تقویت روابط فرهنگی نیز کمک کند. در این طرح جامع به طور حتم خودرو نقش مهمی دارد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با بیان اهمیت استفاده از ایده‌های ناب خاطرنشان کرد: «من از همه شما که حضور دارید درخواست دارم ایده‌های جدید و خوب خود را در این باره به ما ارائه کنید.»

رونمایی از شناسنامه بین‌المللی خودروی تاریخی

در ادامه این مراسم، شناسنامه بین‌المللی خودروی تاریخی با حضور مهندس ضرغامی و رئیس فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی رونمایی شد.

همچنین وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی رئیس فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، از تعدادی از خودروهای تاریخی و کلاسیک به نمایش درآمده در حاشیه این مراسم بازدید و با تعدادی از مالکان خودروهای تاریخی گفت‌و‌گو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010221622928

برچسب‌ها