رایزنی سفرای کشورهای عضو اکو و مسئولان مازندران برای افزایش مراودات تجاری

سفرای کشورهای عضو اکو و مدیران این سازمان بین‌المللی در جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان استان مازندران و مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی حضور یافتند و درباره امکان افزایش مراودات تجاری بین مازندران و کشورهای عضو اکو تبادل نظر کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهمانان اکو از  روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به‌منظور حضور در افتتاحیه رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» وارد مازندران شدند و تا ۲۲ اردیبهشت در این استان از برخی زیرساخت‌های گردشگری و اقتصادی استان بازدید و در نشست‌های مشترک اداری و اقتصادی حضور یافتند.

سفر این مهمانان روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت با بازدید از جاذبه‌های ریلی مازندران توسط قطار گردشگری به مقصد تهران پایان یافت.

بندر امیرآباد در مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست‌گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند با شکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

این بندر با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو-رو ریلی و کامیون برای ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۴۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه کاسپین تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010222957676

برچسب‌ها