هنرستان هنرهای ‌اسلامی‌ایرانی مشهد الگویی برای شهرهای جهانی صنایع‌دستی

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی در بازدید از اولین هنرستان هنرهای اسلامی‌ایرانی در مشهد آن را الگویی مناسب برای سایر شهرهای جهانی و گامی موثر در مسیر آموزش و پیشرفت هنر اسلامی‌ایرانی دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا، ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ از هنرستان هنرهای ایرانی‌اسلامی شهید چراغچی در شهر مشهد بازدید کرد.

او ضمن بازدید از کارگاه‌های این هنرستان بر ایجاد رشته‌های بیشتر هنر اسلامی‌ایرانی تاکید کرد و آن را نمونه خوبی برای الگوپذیری سایر شهرهای جهانی دانست.

توحدی افزود: «حضور اساتید درجه یک در این هنرستان گامی موثر در آموزش و پیشرفت هنر اسلامی‌ایرانی است.»

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: «حضور میلیونی زائر و توریست در مشهد مقدس زمینه‌ مناسبی برای ترویج و استقبال مسافران از صنایع‌دستی خواهد بود.»

اولین هنرستان هنرهای اسلامی ایرانی شهید چراغچی باتوجه به امتیاز مشهد به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی گوهر سنگ‌ها، با هم‌افزایی میراث‌فرهنگی و آموزش و پرورش در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، آیینه‌کاری، کاشی هفت‌رنگ و نگارگری فعالیت دارد.

این دبیرستان در حال حاضر دارای ۱۲ کلاس فعال در سه پایه و ۳۰۰ دانش‌آموز است که سالانه حدود صد دانش‌آموز از این مرکز فارغ التحصیل شده و جذب بازار کار می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010222957740

برچسب‌ها