همایش ملی فرهنگ و تمدن خلیج‌فارس به روایت باستان‌شناسی برگزار می‌شود

همزمان با هفته میراث‌فرهنگی همایش ملی «فرهنگ و تمدن خلیج‌فارس به روایت باستان‌شناسی» با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در بندر باستانی سیراف برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، همایش ملی «فرهنگ و تمدن خلیج‌فارس به روایت باستان‌شناسی» در پاسداشت روز ملی خلیج‌فارس به همت معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با حضور شماری از باستان‌شناسان و پژوهشگران مطالعات حوزه خلیج‌فارس 29 تا 30 اردیبهشت ماه 1401 در سالن همایش‌های پتروشیمی زاگرس در بندر تاریخی سیراف (استان بوشهر) برگزار می‌شود.

در این همایش باستان‌شناسان مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور به بیان آخرین دستاوردهای مطالعات علمی باستان‌شناسی و میان‌رشته‌ای در حوزه فرهنگی و تمدنی خلیج فارس و چالش‌ها و ظرفیت‌های آن خواهند پرداخت.

ارتباطات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خلیج‌فارس با پس‌کرانه‌های آن و نیز دریای مکران، اقیانوس هند و دریای چین بر پایه یافته‌های باستان‌شناختی از موضوعات مهم این همایش دو روزه خواهد بود.

این همایش در راستای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی و اجرایی میان انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر و همکاری سایر نهادهای پژوهشی، دانشگاهی و اجرایی کشور از جمله پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1401022533096

برچسب‌ها