معرفی موزه‌های استان یزد در سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی یزد

معاون صنایع‌دستی استان یزد از اختصاص غرفه‌ای در سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی به موزه‌داران و مجموعه‌داران استان یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمدرضا دهقان مهرجردی روز چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر گفت: «برای اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی، غرفه‌ی موزه‌داران و مجموعه‌داران استان یزد با همکاری واحد موزه‌های استان برپا شد.»

معاون صنایع‌دستی استان یزد هدف از برپایی این غرفه را معرفی هر چه بهتر و مؤثرتر موزه‌ها به بازدیدکنندگان و دعوت از آنان برای آشتی با موزه‌های استان عنوان کرد.

دهقان مهرجردی اضافه کرد: «این غرفه با پوستر معرفی موزه‌های شاخص، تنوع و گستردگی انواع موزه‌ها را به تصویر کشیده است و با دیدگاهی مفهومی، حس کنجکاوی بازدیدکننده را تحریک می‌کند تا مسیر حرکت برای بازدید از موزه‌ها مهیا شود.»

این غرفه به شماره ۱ و با عنوان «موزه‌ها؛ قدرت، اتحاد و همدلی» در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد تا تاریخ 30 اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به حوزه موزه است.

\"\"

هم‌اکنون 35 باب موزه در سطح استان فعال است که تعدادی تحت نظارت دستگاه‌های دولتی و بقیه توسط بخش غیردولتی و به‌صورت مشارکتی با این اداره‌کل مدیریت می‌شود.

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14010228104287

برچسب‌ها