کارگاه آموزشی مروری بر روش‌های پاک‌سازی آرایه‌های معماری برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی مروری بر روش‌های پاکسازی آرایه‌های معماری با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار فرهنگی و هنری و مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران یکشنبه یکم خرداد ۱۴۰۱ در کاخ نیاوران برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی انجمن صنفی مرمتگران آثار فرهنگی و هنری، این کارگاه آموزشی به منظور آشنایی با اصول پاک‌سازی و شناسایی آلودگی‌های سطحی دیوارنگاره‌ها برگزار می‌شود. 

در کارگاه آموزشی مروری بر روش‌های پاک‌سازی آرایه‌های معماری علاقه‌مندان با تعاریف اولیه، مبانی نظری پاک‌سازی، شناخت انواع آلودگی‌ها، شناخت ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی سطوح دیوارنگاره‌ها، پاک‌سازی و مخاطرات آن، مزایا و محدودیت‌های روش‌های کلاسیک و مدرن پاکسازی آشنا خواهند شد.

مدرس این کارگاه بهشاد حسینی، دانش‌آموخته دکترای تخصصی مرمت اشیای فرهنگی و تاریخی و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مرمتگران آثار فرهنگی و هنری است. 

این کارگاه آموزشی روز یکشنبه یکم خردادماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۶ در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.

همچنین نشست هم‌اندیشی با موضوع چالش‌های حرفه حفاظت و مرمت با حضور اساتید و پیشکسوتان این حوزه روز یکشنبه یکم خردادماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۶  در محل سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010228640378

برچسب‌ها