پیام تسلیت معاون صنایع‌دستی در پی درگذشت استاد اکبر صوتی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در پیامی درگذشت اکبر صوتی هنرمند صاحب‌نام و پیشکسوت صنایع‌دستی رشته مشبک را به خانواده او و جامعه هنرمندان صنایع‌دستی کشور تسلیت گفت.

  به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در متن پیام تسلیت پویا محمودیان آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحوم، استاد اکبر صوتی، از بزرگان و پیشکسوتان هنر مشبک چوب ایران، ضایعه‌ای غمبار بود  که در کمال تأسف و تحسر، جامعه هنرمندان صنایع‌دستی را به سوگ نشاند و بالاخص، هنرمندان رشته مشبک چوب را داغدار ساخت. 

شادروان استاد اکبر صوتی در طول عمر ارزشمند و پربرکت خویش بالغ بر ۳۰۰ اثر بی‌نظیر و فاخر را به گنجینه صنایع‌دستی معاصر ایران افزودند و غنایی ژرف به این هنر بخشیدند. 

اگرچه این مقال را مجال توضیح وافی نیست، لیکن نمی‌توان از وصف جایگاه برجسته و ویژه هنرمندانی چون استاد صوتی که از هر لحاظ بخشی از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران را غنا بخشیدند و مقام آن را رفیع‌تر نمودند، صرف نظر کرد. 

این استاد بی‌همتا که روزگاری چون در خوشاب در صدف جهان تلألو داشت، اینک مانند اختری درخشان در سپهر هنر است که راه سالکان این وادی را به آنان نشان می‌دهد. 

معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این مصیبت دردناک را به خانواده آن مرحوم مغفور و تمامی هنرمندان صنایع‌دستی تسلیت عرض نموده و برای روح بزرگ ایشان علو درجات را مسئلت دارد. 

پویا محمودیان
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی
وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی.»

انتهای پیام/

کد خبر 1401023062287

برچسب‌ها