قصه‌خوانی در موزه آبگینه

برنامه قصه‌خوانی برای کودکان با داستان منطق‌الطیر از شیخ عطار با بازآفرینی لیلا کفاش‌زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در موزه آبگینه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این برنامه که همزمان با هفته میراث‌فرهنگی با همکاری گروه ترویج خواندن شورای کتاب کودک برگزار شد هفت شهر عطار با مفاهیمی ساده و قابل درک برای کودکان ساده‌سازی شد و طی آن شخصیت اصلی داستان، کودکی فریدالدین، به پرندگان کمک می‌کرد تا به جستجوی سیمرغ بروند.

هدف از این برنامه که با حضور پانزده کودک هفت تا دوازده سال همراه بود رویایی کودکان همچون پرندگان عطار با واقعیت وجود خودشان عنوان شد.

دلیل انتخاب این داستان، عنوان موزه آبگینه اعلام شد تا در کنار برگزاری رخدادی آموزشی_فرهنگی در دل موزه با حضور کودکان، آنها در روند داستان با موضوع شیشه و مفهوم عرفانی آیینه آشنا شوند.

موزه‌ها بهترین مکان برای کسب تجربه، رسیدن به آگاهی و آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی‌اند و از آنجایی که کودکان می‌توانند با قصه‌ها ارتباط خوبی برقرار کنند موزه آبگینه در فضای کتابخانه این مرکز محیطی جذاب را برای برگزاری این رویداد فرهنگی فراهم کرد و موزه داران در ادامه بخشی از منطق‌الطیر را برای مخاطبان بازخوانی کردند.  

انتهای پیام/

کد خبر 14010302330419

برچسب‌ها