تاکید امام‌جمعه قاین بر لزوم حل مشکل مالکان اراضی شهر قدیم

امام‌جمعه قاین در دیدار با رئیس و جمعی از پرسنل اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاین بر لزوم حل مشکل مالکان اراضی شهر قدیم تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رحمانی، امام‌جمعه قاین روز سه‌شنبه 3 خردادماه ضمن عرض خدا قوت و تبریک هفته میراث‌فرهنگی، از مسائلی که مردم به دفتر ایشان در رابطه با میراث‌فرهنگی منتقل می‌کنند، گفت.

حجت‌الاسلام رحمانی خواستار تصمیم‌گیری و یافتن راه‌حلی برای رفع این مسئله به‌طوری‌که هم قوانین رعایت شود و هم رضایت مالکان جلب شود، شد.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاین در این دیدار در خصوص قابلیت‌های و اهم فعالیت‌های شهرستان و وضعیت اعتبارات گزارشی ارائه کرد.

عباس‌زاده در خصوص عملیات مرمتی و عمرانی در مسجد جامع قاین که به‌تازگی شروع شده است، گفت: «در پی سفر استاندار در سال قبل به شهرستان و تصویب مصوبه‌ای برای مسجد، به‌تازگی اعتبار لازم ابلاغ، کارگاه مرمت به‌سرعت تجهیز شده و در حال حاضر عملیات مرمتی در جریان است.»

او در خصوص شهر قدیم گفت: «با توجه به ارزش و قدمت تاریخی بسیار زیادی که سابقه آن بر اساس شواهد مثبت مکشوفه در کاوش‌های فصول قبل، بیش از هزار سال برآورد شده، نمی‌توان به‌سادگی از آن گذشت و تاریخ و مستندات اثبات‌کننده آن را نادیده گرفت، چراکه این کار ظلم بزرگی در حق تاریخ و سابقه قهستان و قاینات است. این اثر تاریخی بر اساس نظرات کارشناسان و پژوهشکده میراث‌فرهنگی در وزارت متبوع، یک مجموعه کم‌نظیر در شرق کشور و بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.»

عباس‌زاده ادامه داد: «بااین‌حال بیشترین توان همکاران در این امر صرف شده و به‌رغم تلاش‌هایی که تاکنون برای لحاظ هر دو مورد (رعایت قوانین و مصوبات هم‌زمان با حفظ حقوق مالکان) انجام شده و بارها برای یافتن راه‌حلی از طریق فرمانداری، اداره‌کل یا وزارت متبوع جلسات برگزارشده یا مکاتبه شده است.»

او در پایان اظهار امیدواری کرد: «با توجه به معرفی مدیرکل جدید در استان و جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور معاون استاندار در رابطه با شهر قدیم برگزار شد، این موضوع بغرنج نیز در مسیر برطرف شدن قرار گیرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1401030413415

برچسب‌ها