آغاز ششمین جشنواره هنرمندان خودآموخته ایران در کاخ نیاوران

ششمین جشنواره سراسری هنرمندان خودآموخته ایران با عنوان «سر سویدا» عصر ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ با حضور هنرمندان در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران آغاز شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران این جشنواره با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران، علی عزتی بنیانگذار انجمن هنرمندان خودآموخته ایران و هنرمندان با اجرای برنامه‌های نقالی و شاهنامه‌خوانی، موسیقی سنتی و گروه کر آوای شادی در تالار آبی این مجموعه آغاز به‌کار کرد. 

در ششمین جشنواره هنرمندان خودآموخته، ۵۰ هنرمند از سراسر کشور آثار خود را در رشته‌های نقاشی، آثار حجمی و عروسک از تاریخ ۲۷ خرداد تا ۳ تیر ۱۴۰۱ به نمایش گذاشته‌اند. 

این جشنواره با هدف شناسایی هنرمندان خودآموخته، کشف خلاقیت در تمام انسان‌ها و حفظ و نگهداری آن برای آیندگان از سوی انجمن هنرمندان خودآموخته ایران با حمایت و همکاری مجموعه فرهنگی‌تاریخی برگزار شده است. 

خودآموختگان، هنرمندان خودجوش و خودانگیخته‌ای هستند که آموزش‌های مرسوم هنری را ندیده، از قراردادها و سنت‌های هنری پیروی نمی‌کنند، تکنیک‌ها و سبک‌های هنری را نمی‌شناسند، سرمشق و الگویی بیرون از خود ندارند و حتی هنرشان را همچون زندگی نزد خود آموخته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010329640966

برچسب‌ها