برگزاری رالی تهران-باتمان در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌های ایران و ترکیه

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و معاون استاندار باتمان در ترکیه در نشستی مشترک بر توسعه مناسبات، تقویت تعامل و برگزاری برنامه‌های مشترک از جمله رالی‌های خانوادگی و فرهنگی در مسیر شهرهای ایران و باتمان در ترکیه تأکید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، به‌نقل از روابط‌عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، این نشست روز چهارشنبه یکم تیرماه 1401 با حضور محمد حسین صوفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، قادر کلیج معاون استاندار باتمان، عبدالوهاب کوسن شهردار باتمان، شعنول اوزتورک فرماندار حَسن کِیف از شهرهای باتمان، محمد احسان اصلانلی مدیر گردشگری استان باتمان و جمعی از مدیران کانون و باتمان ترکیه در محل دفتر مرکزی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی برگزار شد.

محمدحسین صوفی در این دیدار با اشاره به اشتراکات متعدد فرهنگی، تاریخی و اجتماعی ایران و ترکیه و قدمت تعاملات اقتصادی و گردشگری دو کشور پیشنهاداتی را در راستای توسعه همکاری‌های مشترک ارائه کرد.

اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در باتمان و برخی شهرهای ایران، تبادل گردشگر، برگزاری رالی‌های تفریحی، گردشگری و خانوادگی، برگزاری رالی‌های هنرمندان، ورزشکاران و ... باتمان و کشورمان، برپایی نمایشگاه‌های گردشگری، اجرای تورهای گردشگری خودرویی و موتوری، برگزاری هفته‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های رادیو و تلویزیون دو کشور به‌منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری دو کشور از مهمترین موضوعاتی بود که رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به‌عنوان پیشنهاد ارائه کرد.

صوفی همچنین پیشنهاد داد کمیته‌ای مشترک میان کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و استانداری باتمان برای سرعت بخشیدن به همکاری‌ها، برنامه‌ریزی، تنظیم زمانبندی و پیگیری امور و طرح‌ها تشکیل شود.

قادر کلیج معاون استاندار باتمان در ادامه دیدار با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل و جمعی از مدیران کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با ابراز خرسندی از سفر به ایران با هدف توسعه مناسبات و تقویت همکاری‌های مشترک به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های اتومبیل‌رانی و برگزاری رالی‌های مشترک گفت: «به‌عنوان نماینده رسمی دولت ترکیه قول ایجاد تسهیلات و امکانات لازم در مسیر دوستی با ایران که بیش از هر موضوعی برایمان دارای ارزش و اهمیت است را به شما می‌دهیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010402957740

برچسب‌ها