تاکید مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی بر اهمیت آموزش در توسعه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نشستی با مدیران موسسات آموزش گردشگری استان بر اهمیت آموزش در توسعه گردشگری تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌‌‌‌‌‌‌‌‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی عصر روز شنبه 4 تیرماه 1401،‌ در این جلسه که با حضور معاون گردشگری اداره‌کل و مدیران موسسات آموزش گردشگری استان برگزار شد، به توسعه صنعت گردشگری در کشور و اهمیت و تأثیر گسترش این صنعت در ابعاد مالی، اجتماعی ـ فرهنگی و گرایش جوانان و افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و اشتغال در این عرصه، اشاره کرد و گفت: «لازم است که امر آموزش شاغلان و دست‌اندرکاران این صنعت به‌طورجدی دنبال شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: «افرادی که در اماکن اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، به‌عنوان راهنمایان گردشگری و... شاغل بوده و به‌نوعی در ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با گردشگران هستند، باید تحت آموزش‌های لازم قرار بگیرند.»

شاه‌وردی در ادامه با تاکید بر اهمیت آموزش گردشگری و توجه به تنوع‌بخشی در این بخش، خواستار ارائه تقویم مدون آموزش‌های گردشگری در استان شد و تمام موسسات آموزشی استان را ملزم به رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها براساس ضوابط دانست.

او بابیان اینکه در حوزه آموزش همواره زمینه‌های ارتقای سطح اطلاعات و به‌روز بودن آموزش‌ها امری لازم است، گفت: «هریک از موسسات آموزشی با توجه به زمینه‌های تخصصی که به آن پرداخته‌اند سعی کنند با دعوت از مدرسان صاحب‌نام و متخصص در حوزه‌های مختلف گردشگری نسبت به برگزاری هرچه بهتر و پربارتر دوره‌های آموزشی اقدام کنند.»

مدیران موسسات آموزشی استان نیز با ارائه گزارشی مختصر از عملکرد خود، بخشی از مسائل و چالش‌های موجود را مطرح کرده و خواهان حمایت‌های سایر بخش‌های خصوصی گردشگری نظیر واحدهای اقامتی، پذیرایی و... و همچنین همکاری و اهتمام ویژه با این موسسات برای آموزش نیروهای انسانی شدند.

در این نشست مسائل مرتبط با حوزه آموزش گردشگری خراسان جنوبی موردبحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی گردشگری پیشنهاد‌هایی ارائه شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1401040513376

برچسب‌ها