زیرساخت‌های بین‌المللی در دریاچه ولشت توسعه می‌یابد

زیرساخت‌های تفریحی و اقامتی با حفظ شئونات اسلامی برای پذیرایی از گردشگران بین‌المللی و داخلی در دریاچه ولشت شهرستان چالوس فراهم می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌‌عمومی اداره‌‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمود حسینی‌پور روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱‌ در حاشیه بازدید از دریاچه ولشت در چالوس با قدردانی از مسئولان شهرستانی و اجرایی استان در جذب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این دریاچه، افزود: «با وجود بکر بودن طبیعت منطقه، اما زیرساخت‌ها برای ورود گردشگران به دریاچه ولشت در سال‌های گذشته فراهم نبود که با حضور منسجم سرمایه‌گذاران در یک سال گذشته بخش زیادی از این دغدغه‌ها به پایان رسیده است.»

او خاطرنشان کرد: «در اجرای طرح‌های زیرساختی در دریاچه ولشت به طور حتم به مسائل زیست محیطی و گردشگری توجه و چارچوب‌ها برای حفظ این میراث گرانبها در نظر گرفته می‌شود.»

استاندار مازندران با بیان این که دریاچه ولشت به عنوان بی‌نظیرترین جاذبه کوهستانی کریدور شمال به جنوب کشور به شمار می‌رود، گفت: «دستگاه‌های اجرایی تمام قد برای رفع مشکلات زیرساختی در این دریاچه در کنار بخش خصوصی باشند.»

حسینی پور تصریح کرد: «حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در دریاچه ولشت چالوس برای جذب گردشگر و رفع مشکلات زیرساختی هزینه خواهد شد که به طور حتم با اتمام طرح، این دریاچه به قطب ورود میلیون گردشگری داخلی و خارجی تبدیل خواهد شد.»

دریاچه ولشت با عمق ‌ ۱۷ تا ‌ ۲۸ متری در ارتفاع یک‌هزار متری از سطح دریای خزر در منطقه کوهستانی تخت سلیمان، دامنه شمالی رشته کوه البرز و در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری جنوب غربی چالوس در روستای «سنار» بخش مرزن آباد قرار دارد.

این دریاچه که سال ۱۳۸۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد،  جزو ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور است و از تنوع زیستی زیاد ماهیان، پرندگان و دیگر گونه‌های ارزشمند جانوری برخوردار است.

حجم آب این دریاچه ۲ میلیون مترمکعب و گستره آن نیز حدود ۲۴ هکتار است. آب موجود در دریاچه ولشت از چندین چشمه جوشان در بستر آن تامین می‌شود.
صرف‌نظر از زیبایی‌های چشم‌نواز دریاچه، آب و هوای خنک مطبوع کوهستانی و طبیعت بکر اطراف آن در این بهشت زمینی، رنگین‌کمانی از مناظر زیبای طبیعت الهی را می‌توان در این منطقه نظاره‌گر بود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010405482887