بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلستان، محمدجواد ساوری روز شنبه 10 دیماه 1401 در نشست هماندیشی که با حضور روسا و اعضای هیئتمدیره جوامع تأسیسات گردشگری استان در کاخموزه گرگان برگزار شد، با تأکید بر اینکه بخشی از چالشهای گردشگری به دلیل عدم نظارت مناسب و کافی است، گفت: در راستای ایجاد خودمراقبتی از تأسیسات و واحدهای گردشگری استان تیمهای نظارتی را با حضور نماینده جوامع تأسیسات گردشگری و کارشناسان ادارهکل تشکیل خواهیم داد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه جوامع تأسیسات گردشگری اتحاد و همگرایی است که متأسفانه نتوانستهایم این همگرایی را در بین فعالان گردشگری ایجاد کنیم. جوامع گردشگری استان همگرایی را باید از جمع خود آغاز کرده و اتحاد و انسجام بین خود را تقویت کنند.
او تصریح کرد: متأسفانه در برندسازی و تبلیغات گردشگری استان ضعیف عمل کردیم و هنوز زنجیره توسعه گردشگری در استان تکمیلنشده است؛ باید تسهیلگری در این بخش را با همکاری، همافزایی و وفاق بین هم افزایش دهیم.
ساوری گفت: بازار فروش صنایعدستی استان متأثر از عدم برندسازی مناسب در این بخش است و اینکه دغدغه اصلی هنرمندان علیرغم تولیدات فاخر، بحث فروش محصولات بوده نشان از ضعف برندسازی و تبلیغات در این بخش است.
او خاطرنشان کرد: حدود 47درصد جمعیت استان ساکن مناطق روستایی هستند و بسیاری از ظرفیتهای استان در بخش گردشگری در روستا وجود دارد، ازاینرو توسعه و رونق گردشگری روستایی یکی از اولویتهای این ادارهکل است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلستان گفت: با تشکیل قرارگاه عملیاتی توسعه گردشگری استان و پای کار آمدن دستگاههای اجرایی با دستور استاندار گلستان، به دنبال حل مشکلات و معضلات بر زمینمانده حوزه گردشگری هستیم. اولین اقدام این قرارگاه حل مشکل طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت گرگان بود که با طرح آن در این قرارگاه و ایجاد همافزایی و تعامل بهسازی مسیر دسترسی روستا تا آبشار روستای زیارت را آغاز کردیم.
او تأکید کرد: باید تلاش کنیم استان را از این خزان و سوخت سرمایه در حوزه گردشگری بیرون آوریم و این جز با همکاری فعالان این حوزه میسر نخواهد بود.
ساوری با تأکید بر اینکه فعالان سه حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی باید برای رفع مشکلات یکدیگر یَد واحده باشند، گفت: تأسیسات گردشگری برای تکمیل چرخه برندسازی استان در حوزه صنایعدستی که بخشی از خانواده این سازمان هستند، قسمتی را برای عرضه و نمایش صنایعدستی و هنرهای سنتی اختصاص دهند.
او در ادامه بیان کرد: یکی از عوامل بسیار اثرگذار در معرفی و تبلیغات استان، مشارکت و حضور در نمایشگاهها و جشنوارههای ملی و بینالمللی است که نباید از آن غافل شویم.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلستان خاطرنشان کرد: پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در نیمه دوم بهمنماه برگزار خواهد شد که نیاز است تا جامع تأسیسات گردشگری در راستای معرفی داشتهها و توانمندی خود در این نمایشگاه حضور پررنگ و منسجمی داشته باشند.
او تصریح کرد: برای استیفای حقوق سه حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کوتاه نخواهیم آمد و فعالان این بخشها باید با مطالبهگری در این حوزه یاریگر ما باشند.
در این نشست روسا و اعضای هیئتمدیره جوامع تأسیسات گردشگری استان نیز به بیان مسائل، مشکلات و راهکارهای خود در راستای توسعه گردشگری استان و تسهیلگری در این بخش پرداختند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/