بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی، حسین توکلیزاده امروز جمعه 11 فروردینماه 1402 در جلسه بررسی عملکرد کمیتههای مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان این مطلب گفت: اسکان و بازگشت زائران یکی از مهمترین چالشها در گذشته بوده که امسال با برنامهریزی دقیق و هماهنگی کاملی که بین دستگاههای مختلف وجود داشت همواره ظرفیت خالی در حوزه اسکان و حمل ونقل وجود داشت.
معاون کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: با وجود افزایش ورود تعداد زائران به مشهد، در حوزه تامین کالاهای اساسی اقدامات خوبی انجام شد و تاکنون کالایی با کمبود مواجه نشده است.
توکلیزاده تاکید کرد: انسجام بهوجود آمده در مشهد و همکاری بینبخشی در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد باعث شد تا خدمترسانی به زائران تسهیل شود.
او گفت: یکی از اقداماتی که موجب رضایت زائران نوروزی در مشهد شده، راهاندازی و پاسخگویی شبانهروزی سامانه 37045-051 است، این سامانه از سرگردانی زائران در مشهد پیشگیری کرده است.
همچنین یوسف بیدخوری معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی و مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: نماینده کمیته اسکان به صورت شبانهروزی در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر حضور داشته و پاسخگو و هدایتکننده تماسهای زائران و مسافران بوده است.
او با اشاره به سامانه 37045-051 اظهار کرد: با توجه به نرمافزار پیشبینی شده به ظرفیتهای خالی اسکان در بخش رسمی، موقت و اضطراری دسترسی داشتیم و وقتی زائری با این سامانه تماس میگرفت بلافاصله هر کدام از مراکز اسکان را که درخواست داشت هدایت و راهنمایی میشد.
همچنین در این جلسه کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر استان و کمیته نظارت و ارزیابی قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/