معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در قالب زنجیره ارزش راهبردی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: ظرفیت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در این نمایشگاه معرفی شده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بیان کرد: توانمندی در صادرات، تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی سبب شد تا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان به عنوان یکی از ۳ رشته زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه،عقیق پائیزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

او ضمن بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، چرم، گلیم و رودوزی‌های سنتی به عنوان رشته‌هایی که توانمندی صادراتی دارند در سالن‌های c۲۵ و E ۲۵ و سالن ۴۱ عرضه و معرفی می‌کنند.

شاه‌وردی بیان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های چهره به چهره صنعتگران با تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در صادرات، نشست‌های دو جانبه بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها و ... از جمله برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه است.

او بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در شش گروه کالایی از صنایع‌دستی، گردشگری، محصولات کشاورزی، شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021000489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha