شوراها تجلی مشارکت مردمی هستند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در مراسم روز ملی شوراها در جزیره قشم گفت: شوراها تجلی مشارکت مردمی هستند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، مریم جلالی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مراسم روز ملی شوراها که در محل تالار آینه شهر قشم برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردمی نام‌گذاری کرده‌اند و شوراها تجلی مشارکت مردمی هستند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: ظرفیت‌های بی‌نظیری در این دیار وجود دارد و صنایع‌دستی به‌عنوان مردمی‌ترین مشارکت در اقتصاد هویت بنیان، ظرفیتی است که می‌شود شوراها به آن توجه نشان دهند.

او در ادامه اظهار کرد: ظرفیت بی‌نظیر خانواده ایرانی در تولید مهر و ثروت را نباید نادیده گرفت، خانواده ایرانی که نمود عینی آن در شورا است را باید تجلی ببخشیم و تبدیل به مدیریت سرمایه کنیم.

جلالی با اشاره به اینکه جزیره قشم ظرفیت بی‌نظیری در میراث ناملموس دارد، افزود: ژئوپارک جهانی قشم از هر طرفی به آن نزدیک شویم می‌بینیم چه ظرفیت‌های سنتی دارد و صنایع‌دستی  می‌تواند ظرفیتی برای ثروت آفرینی باشد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور بیان کرد: شوراها قوه سامعی‌ای برای حاکمیت هستند، باید بشنوند، قوه فاهمه و فهمی هستند برای مسائل و نظام که مسائل را باید بفهمند و قوه ناطقه‌ای هستند برای اینکه بگویند و این سمع و فهم و نطق در خدمت آبادانی ایران خواهد بود.

مراسم روز ملی شوراها با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرعامل منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولین روز گذشته در تالار آینه قشم برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021000496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha