رئیس‌جمهوری به قم سفر می‌کند

استاندار قم گفت: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال‌ جاری در قالب دومین سفر استانی خود به قم به این استان سفر خواهد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، سید محمد آقامیری روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جلسه شورای اداری در سالن کرامت استانداری گفت: در قالب سفر دوم رئیس‌جمهوری با تصویب مصوبات متعدد تلاش خواهیم کرد تا بخشی از کمبود اعتبارات موجود را برطرف کنیم.

استاندار قم با تأکید بر این که پیگیری مصوبات سفر دور نخست طی سفر دوم رئیس‌جمهوری دنبال می‌شود، ادامه داد: ۶۴ درصد مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهوری اجرایی شده و ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر دور اول جذب شده‌ است.

او اضافه کرد: اولویت سفر دوم رئیس‌جمهوری به استان‌ها، تصویب اعتبارات جدید برای تکمیل مصوبات و طرح‌های نیمه‌تمام دور نخست سفرهاست و در خصوص تعیین اولویت و طرح‌ها نیز استان‌ها اختیارت چندانی ندارند.

او خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل و فرودگاه، دو طرح اولویت‌دار دولت سیزدهم در استان قم است و با اقدام‌های انجام‌شده، هم‌اینک مشکل حقوقی فرودگاه و تأمین برق مونوریل شهر قم حل شده ‌است.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نظارت بر ادارات دولتی گفت: یک تیم ۳۰ نفره با هماهنگی استانداری به صورت نامحسوس و مرتب، عملکرد ادارات و مدیران را رصد و پایش می‌کنند و نقاط ضعف و کم‌کاری را گزارش می‌دهند.

استاندار قم با اشاره به نزدیکی به فصل گرم سال بیان کرد: با دستگاه‌هایی که در موضوع مصرف انرژی عملکرد درستی نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.

او اظهار کرد:‌ فساد، خط قرمز مجموعه مدیریت استان است و هیچ گونه مماشاتی با انواع فساد اداری، مالی و غیره نکرده و برخورد قاطعانه‌ می‌کنیم.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403021400748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha