بقعه ایلخانی شیخ کله پریده در هرات مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از مرمت بخشی از بقعه ایلخانی شیخ کله پریده در هرات از محل اعتبارات سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید محمد رستگاری روز گذشته ۲۲ اردیبهشت‌ماه در بازدید از شهرستان خاتم و روستای چاهک به همراه جمعی از مسئولین اداره‌کل گفت: شهرستان خاتم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی دارد که با توجه به فاصله زیاد از مرکز استان نیاز به توجه بیشتری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در بازدید از بقعه تاریخی شیخ کله پریده هرات گفت: از طریق اعتبارات سال ۱۴۰۳ با مشارکت دهیاری چاهک بخشی از بقعه مرمت می‌شود.

او افزود: این بقعه به سبک چهارطاقی خشتی است با گنبدی رفیع که در مجاورت قبرستان قدیمی واقع‌شده و قدمت بنا با توجه به نوع مصالح و سبک معماری، گنبدسازی و نوع تزیینات داخلی به دوره ایلخانی می‌رسد.

رستگاری در بازدید از قلعه ملکی هرات گفت: با توجه به درخواست مردم و مسئولین شهر هرات و قول مساعد وزیر میراث فرهنگی در سفر به این شهرستان، ان شاالله این بنا با نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان مرمت و مورداستفاده مردم و گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در خصوص سرچشمه نهر مسیح خاتم گفت: این اداره کل آمادگی همکاری با اداره کل منابع طبیعی برای تعیین تکلیف سرچشمه نهر مسیح خاتم را دارد تا بر اساس طرح تهیه و مصوب شده، سرمایه‌گذاری شود و فعالیت در شأن این مجموعه را شاهد باشیم.

او همچنین در خصوص مرمت خانه تاریخی صالحی در شهر هرات در خصوص همکاری برای مرمت این بنا و تقویت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان قول مساعد داد.

رستگاری در پایان اظهار امیدواری کرد با مشارکت شهرداری، شورای شهر و مشارکت اهالی، اقدامات مؤثری برای توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی ارزشمند شهرستان خاتم داشته باشیم.

نشست با اصحاب رسانه، دیدار با امام‌جمعه و فرماندار شهرستان خاتم و همچنین خانواده یک شهید در روستای علی‌آباد از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد به شهرستان خاتم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022301282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha