به گزارش ميراث‌آريا( CHTN)، \"کاظم چليپا\" جهاني شدن هنر مقاومت را از طريق ارائه پيام \"وحدت\" و \"صلح\"، مهم‌ترين دستاوردهاي اين کارگاه ارزيابي کرد.

وي با اشاره به عقايد مشترک جوامع اسلامي و تکيه بر آن توسط هنرمندان جهان اسلام خاطر نشان کرد: هرجا که ظلم ستيزي، آزادي و صلح طلبي مطرح و مقاومتي در برابر سلطه باشد مورد ستايش هنــرمندان آزاده در هــر جاي جهـان قرار مي‌گيرد و هنر مقاومت متولد مي‌شود.

چليپا با اشاره به حضور جهاني هنر مقاومت تأکيد کرد: \"فوتبال\" و \"هنر\" مي‌تواند مرزهاي سياسي را بردارد و کشورها و ملت‌ها را به هم نزديک کند، از اينجاست که به نقش هنر در ارائه هويت اسلامي و زمينه سازي حرکتي به نام \"اتحاديه کشورهاي اسلامي\" در برابر \"اتحاديه اروپا\" پي‌برد و به طور جدي به آن فکر کرد.

وي با بيان اينکه در کارگاه هنري مقاومت در پي ارائه دو پيام وحدت و صلح به همه جهان از زبان جوامع اسلامي هستيم خاطر نشان کرد: اميدواريم با زبان، نگاه و شيوه‌اي نو در اين کار موفق شويم.

بنا بر اين گزارش نخستين کارگاه بزرگ هنر مقاومت ، امسال در موزه هنرهاي معاصر فلسطين با حضور چند نسل از هنرمندان ايراني در دو رشته طراحي و نقاشي با موضوع 33 روز حماسه مقاومت لبنان برگزار خواهدشد.

112/


انتهای پیام/

کد خبر 1386052162