دهیاران و شورای روستاهای مازندران با مبانی گردشگری آشنا می‌شوند

کارشناس ارشد برنامه ریزی گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:برای نخستین بار در کشور تمامی دهیاران و شورای روستاهای استان مازندران با همکاری اداره کل امور روستایی استانداری استان  در قالب کلاسهای آموزشی با مبانی گردشگری آموزش می بینند.

به گزارش میراث آریا(chtn) تهیمنه اسدی امیری افزود: آموزش دهیاران و شوراهای روستاهای استان مازندران که از تاریخ 6 مهر ماه همزمان با روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در مازندران آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

 مدرس این دوره آموزشی گفت: در این کلاسهای آموزش دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای مازندران با مبانی گردشگری ، قوانین و مقررات گردشگری، صنایع دستی، سرمایه گذاری و میراث فرهنگی آشنا می شوند.

وی افزود:آموزش به صورت شهرستان به شهرستان انجام می گیرد و دوره های آموزشی از شهرستان گلوگاه آغاز شده است  و تاکنون تمامی دهیاران و شوراهای  روستاهای  شهرستان گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، میاندرود و قائم شهر  آموزش دیدند.

اسدی در خصوص  نحوه برگزاری کلاسهای آموزشی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده  کلاسهای آموزشی در دو روز انجام می گیرد روز اول مباحث مربوط به مبانی گردشگری و آشنایی با تاسیسات گردشگری و صنایع دستی استان مازندران و روز دوم  قوانین و مقررات سرمایه گذاری و مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف و قوانینی و مقررات میراث فرهنگی مطرح می شود.

کارشناس ارشد برنامه ریزی گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان ساخت:استقبال اعضای شرکت کننده در جلسات آموزشی خوب بوده و در صورت موفقیت این دوره، در صورت تمایل مسئولین روستاها، کلاس های آموزشی در هر روستای متقاضی با حضور مردم محلی منطقه برگزار می شود. تا جامعه محلی با  مبانی گردشگری بویژه گردشگری روستایی آشنا شوند.

اسدی افزود: در صورت برگزاری چنین آموزش هایی روستا و روستائیان برای پذیرش گردشگران در هر منطقه  با برنامه ریزی قبلی آماده می شوند.

گفتنی است تهمینه اسدی،ژاله امیر آقایی،ابوالفضل نیکو بیان و حسین مسافری  از جمله کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران و مدرس این کلاسهای آموزشی هستند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 139207285