تبدیل محور تاریخی بیت امام (ره) به قطب فرهنگی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از احداث و بهره برداری فاز اول، دو منطقه نمونه گردشگری در این استان سال آینده خبرداد.
«عیسی رضایی» با اعلام ابن خبر در گفت وگو با میراث آریا(chtn)، افزود: احداث این دو منطقه نمونه گردشگری می تواند به توسعه و رونق گردشگری در این استان کمک کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حجم بالایی از گردشگران و زائران عراقی به قم سفر می کنند افزود: وجود بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س) در قم باعث شده تا همه ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این استان سفر کنند به گونه ای که در طول سال و خصوصا ایام پیک سفر ظرفیت هتل ها و اماکن اقامتی در قم تکمیل می شود.
وی در ادامه به ظرفیت ها و جاذبه های فرهنگی استان قم نیزاشاره کرد و افزود: منزل حضرت امام خمینی (ره) در قم، محل تدریس ایشان و مسجدی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آن نماز می خواندند به عنوان محور فرهنگی - تاریخی بیت امام (ره) می تواند به یک قطب فرهنگی گردشگری در قم تبدیل شود که درحال حاضر برنامه ریزی ها برای تبدیل این محور به قطب فرهنگی گردشگری در قم آغاز شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: هم اکنون موزه \"انقلاب و امام (ره)\" با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در قم در حال احداث است و در صورت تخصیص کامل اعتبارات مورد نیاز این موزه بزرگ فرهنگی -تاریخی تا پایان شش ماهه اول سال 93 افتتاح خواهد شد.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 1392110120