مسئول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فراشبند از برگزاری تور بافت گردی و همایش دوچرخه سواری به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد . 
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس مرتضی کشاورز اظهار داشت : با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و اداره ورزش و جوانان شهرستان فراشبند مقارن با هفته دولت ضمن بزرگداشت مقام شهدای دولت از مسیر پل آبپا تا گلزار شهدا جامعه هدف جوانان و نوجوانان رکاب زدند و پس از زیارت قبور مطهر شهدا وارد بافت قدیم شدند و ازجاذبه های این مکان خاطره انگیز دیدن کردند.
وی هدف از این همایش و تور را معرفی بافت قدیم شهرستان به نوجوانان و نونهالان دانست و اضافه کرد : آینده سازان این شهرستان با حضور در برنامه های این چنینی با رویکرد میراث فرهنگی، ورزشی و محیط زیستی علاوه بر آشنایی با آیین ها و رسومات پیشینیان و حضور در اماکن خاطره انگیز به حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی ترغیب می شوند.
کشاورز گفت : در ادامه بعد از معرفی بافت قدیم با حضور معاون فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان و روسای ادارات فراشبند طی قرعه کشی جوایزی به شرکت کنندگان اهدا شد و در انتها نیز شرکت کنندگان اقدام به پاکسازی یکی از منازل تاریخی واقع در بافت قدیم کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 139506028