استفاده از ظرفیت‌های بسیج در نوروز 96/ بسیج در برنامه‌هایش نوآوری بیشتری داشته باشد

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عصر امروز 25 بهمن با فرمانده مرکز مقاومت بسیج و تعدادی از اعضای بسیج کارکنان این سازمان دیدار کرد.

به‌‌گزارش خبرنگار میراث آریا، زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در این جلسه گفت: «سازمان میراث‌فرهنگی باید بتواند از منابعِ دراختیار خود برای رفاه بیشتر کارکنان استفاده کند. این موضوع برای سازمان یک اصل است. نباید کارکنان سازمانی که متولی گردشگری است از خدمات رفاهی و گردشگری بی‌بهره بمانند.»

او با ‌اشاره به تهیه بسته سفر ارزان برای کارکنان این سازمان گفت: «ارائه چنین بسته‌هایی نیازمند استقبال بدنه است، زیرا ارائه این بسته‌ها محتاج هماهنگی معاونت گردشگری با هتل‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل است؛ من این آمادگی را دارم که کمک کنم تا چنین بسته‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود سامان داده شود.»

احمدی‌پور با اشاره به اینکه تمام افراد مجموعه به‌نوعی خود را بسیجی می‌دانند و فقط شکل ظهور و بروز آن در افراد متفاوت است ادامه داد: «اگر بسیج در برنامه‌هایش نوآوری بیشتری داشته باشد، این پیوند بیشتر ظهور پیدا می‌کند؛ درنتیجه باید بتوان ظرفیت‌های بسیج را شناسایی و از این ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.»

او ادامه داد: «با توجه به نزدیکی به ایام نوروز، می‌توان از ظرفیت‌های بسیج برای نوروزگاه‌ها، ستاد خدمات سفر و... استفاده کرد.»

معاون رئیس‌جمهوری افزود: «500 روستا شناسایی شده‌اند که در این روستاها دست‌کم یک بنا یا اثر تاریخی با قابلیت مرمت و بهره‌برداری وجود دارد. می‌توان برای تقویت زیرساخت‌ها به‌منظور جذب گردشگر در این روستاها از ظرفیت‌های بسیج با راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی، بوم‌گردی‌های روستایی و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی استفاده کرد.»

او اضافه کرد: «می‌توان اردوهای جهادی را به‌سمت فعالیت‌های تخصصی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هدایت کرد و سامان داد. باید بسیج به‌سمت نوآوری برود تا بتواند به سازمانی که نسبت به بقیه دستگاه‌ها ماهیت فرهنگی‌ بیشتری دارد برای رسیدن به برنامه‌هایش یاری رساند.»

او با اشاره به ایجاد و توسعه موزه‌های جنگ گفت: «می‌توان از ظرفیت‌های استان‌هایی که درگیر جنگ بودند و استان‌هایی که می‌توانیم در آن‌ها یادمان‌های دفاع‌مقدس ایجاد کنیم استفاده کرد.»

سرهنگ حسن اکبری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج سازمان و میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، نیز در این جلسه برنامه‌های بسیج کارکنان را که شامل برنامههای عمومی و برنامه‌های تخصصی هستند تشریح کرد و گفت: «یک نسخه از این برنامه‌ها در سه عرصه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در اختیار ریاست سازمان قرار گرفته تا بتوان از ظرفیت‌هایی که در بسیج وجود دارد برای پیشبرد اهداف سازمان بهره برد.»

او با تأکید بر اینکه بسیج می‌تواند در بخش اشتغال‌زایی، صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فعالیت کند افزود: «باید بتوان از ظرفیت‌های بسیج برای کارایی بیشتر سازمان استفاده کرد. البته در وهله اول بیشتر تمرکز بسیج بر اجرای برنامه‌هایی است که در برنامه پنجم یا ششم توسعه تدوین شده‌اند اما تا‌کنون به مرحله عملیاتی نرسیده‌اند. از طرف دیگر، سعی شده تا استان‌های محروم و برنامه‌های مربوط به آن‌ها در اولویت قرار گیرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139511253

برچسب‌ها