افتتاح بازارچه صنایع دستی سرای گمرک کاشان همزمان با ایام نوروز

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان از افتتاح بازارچه صنایع دستی سرای گمرک کاشان همزمان با ایام نوروز و به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان و همکاری گروه هنری سرو سپید کاشان خبر داد.

 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ صبح امروز 1 فروردین، مهران سرمدیان معاون مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان با اعلام این مطلب گفت: هنرمندان صنایع دستی کهن شهر کاشان از این پس می توانند هر هفته، تولیدات صنایع دستی خود را در این محل به دوستداران صنایع دستی و هنرهای سنتی ارائه کنند.

سرمدیان با بیان اینکه این اقدام به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی کاشان است خاطر نشان کرد: این حرکت زمینه ای برای ارتقاء کمی و کیفی محصولات و نیز اشتغالزائی پایدار در حوزه های صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان بازارچه های صنایع دستی را در معرفی هنرمندان و صنعتگران این حوزه و عرضه مستقیم تولیداتشان بسیار موثر دانست و گفت: هدف از راه اندازی این بازارچه آنهم در مجموعه تاریخی سرای گمرک که جزئی از مجموعه بازار تاریخی کاشان است ارائه محصولات فرهنگی و صنایع دستی به طور مستقیم به علاقمندان این حوزه و همچنین تبادل تجربیان فعالان این عرصه بر اساس نیاز بازار است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بخش خصوصی، سرای تاریخی گمرک کاشان که دارای معماری فوق العاده زیبائی می باشد، به یکی از مراکز فرهنگی و هنری این شهرستان با رویکرد اقتصادی هنرهای سنتی و صنایع دستی تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1398010113

برچسب‌ها