بهگزارش میراثآریا بهنقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، هیئت وزیران در راستای تکلیف مقرر در قانون تشکیل وزارت (سازمان سابق) میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مبنی بر انجام برنامههای تبلیغی در حوزه گردشگری از سوی این وزارتخانه و نیز نقش قابل توجه نشان ملی گردشگری در ارتقای هویت صنعت گردشگری کشور، آییننامه اجرایی نشان (برند) ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران را از تصویب گذراند.
مطابق این آییننامه، نشان (برند) ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران براساس هویت ایرانی - اسلامی توسط وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، طراحی و پس از تأیید شورای راهبری و نظارت بر سند راهبردی توسعه گردشگری ابلاغ میشود.
همچنین برنامه عملیاتی و اجرایی و ساز و کار همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط در خصوص نشان (برند) ملی گردشگری، توسط وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، تهیه و تدوین و پس از بررسی و تأیید در کارگروههای تخصصی نشان (برند) ملی گردشگری که ذیل شورای راهبری و نظارت بر سند راهبردی توسعه گردشگری تشکیل میشود، از سوی این شورا ابلاغ میشود.
علاوه براین، تمام دستگاههای اجرایی موظفند، بهمنظور ترویج و نهادینهسازی نشان (برند) ملی گردشگری، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای فعالیتها و اقدامات حمایتی را در چارچوب اعتبارات سالانه خود پیشبینی و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کنند.
انتهای پیام/