جذابیت روبه‌رشد گردشگری کویر

در طول سال‌ها، گردشگری کویر به‌سرعت به یک گزینه محبوب سفر برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال تغییر سرعت هستند.

اگرچه مناطق بیابانی می‌توانند یکی از دلهره‌آورترین مکان‌ها برای سفر باشند، اما مردم در سراسر جهان هنوز به این مناطق برای تفریح هجوم می‌آورند. چه چیزی در انتظار مسافرانی است که مایل به تحمل هوای گرم و خشک هستند؟ این سوالی است که در ذهن خیلی هاست…

ترکیبی از پیاده‌روی بر روی شن‌ها و ماسه‌های روان، کمپینگ، عکاسی طبیعی، شب‌های بسیار زیبا، ستاره‌شناسی و نجوم، نحوه زندگی بسیاری از حیوانات در جایی که در دید اول گویا خالی از هر زندگی است، گردشگری کاروانی با حفظ سبک قدیمی خود که یکی از گران‌ترین نوع گردشگری در جهان است، مردم‌شناسی و اتفاقاتی که اخیرا در ترکیب گردشگری مدرن و گردشگری در صحرا اتفاق افتاده است. 

در طول سال‌ها، گردشگری کویر به سرعت به یک گزینه محبوب سفر برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال تغییر سرعت هستند. همانطور که مشخص است، صحرا مکانی عالی برای لذت بردن از خورشید در ماه‌های سرد زمستان است. خاورمیانه برخی از بهترین مکان‌ها را برای سفر به صحرا ارائه می‌دهد و محبوب‌ترین مقاصد شامل صحرای صحرا، صحرای سفید و هرم بزرگ جیزه است. 

به عنوان مثال منطقه بیابانی_صحرا را در نظر بگیرید. (بخش بزرگی از الجزایر، چاد، مصر، لیبی، مالی، موریتانی، مراکش، نیجر، صحرای غربی، سودان و تونس را در بر می‌گیرد.) 

ماه‌های زمستانی این بیابان عظیم مطمئناً شبیه فصل‌های سرد نیست. تعداد کمی از نقاط روی زمین می‌توانند با زیبایی و شکوه صحرا برابری کنند. با شتر پشت یا پیاده‌روی تپه‌های شنی پیاده روی کنید. 

این بیابان در مرز غربی مراکش قرار دارد و منطقه‌ای تقریباً به اندازه ایالات متحده را در بر می‌گیرد. صحرا یک معجزه هنری از تپه‌های شنی، صخره‌ها و اشکال دیگر است. با عبور از تپه‌های شنی و بازدید از بازارهای شهری در طول مسیر، جای پای مسافران خسته گذشته را دنبال کنید. 

این تپه‌های شنی طلایی است که هم عکاسان و هم ماجراجویان را به صحرا می‌آورد. کوه‌های شنی با باد به شکل‌های مختلفی در می‌آیند و ظاهری ماورایی ایجاد می‌کنند. تپه‌های شنی که اغلب به آن ارگ می‌گویند، به اندازه کافی نرم هستند تا شن‌بازها از سراسر جهان از آن بازدید کنند. در حالی که به عنوان یک فعالیت طاقت فرسا شناخته شده است، جویندگان هیجان می‌توانند تخته‌های شن سواری را به سرعتی بی‌سابقه تبدیل کنند. 

در اینجا چند مکان دیگر وجود دارد که در روند گردشگری کویر پیشرو هستند. 

صحرای سفید

صحرای سفید واقع در فرورفتگی فرافره در غرب مصر، صدها مایل از صخره‌های غیرعادی را ارائه می‌کند که میلیون‌ها سال پیش شکل گرفته‌اند. این اشکال خیره‌کننده در طول مایل‌ها کشیده شده‌اند و در بالای کف گچی صحرا ایستاده‌اند. شب هنگام است که کویر جلوه دیگری پیدا می‌کند. ماه و ستارگان روی صخره‌ها و شن‌ها منعکس می‌شوند و به کل صحرا جلوه‌ای چشمگیر می‌بخشند که با درخشش آسمانی برجسته شده است. نام صحرای به دلیل وجود کیلومترها ماسه سفید است. 

شهر کوچک فرافره که برای مردم محلی به عنوان el Sahara el Beida شناخته می‌شود، از این رونق گردشگری سود می‌برد. این شهر اکنون گردشگرانی را به بخشی از مصر می‌آورد. 

اما این تعاریف برای ما آشنا نیستند؟ بخش بسیار بزرگی از گردشگری ما میتواند به این سمت سرمایه‌گذاری کند. 

هرم بزرگ جیزه

جای تعجب نیست که هرم بزرگ جیزه یکی از عجایب هفت‌گانه جهان در نظر گرفته می‌شود. 

ساخته شده در حدود ۲۵۶۰ قبل از میلاد برای فرعون خوفو، هرم جیزه به عنوان بلندترین سازه ساخته شده توسط انسان در جهان برای نزدیک به ۴۰۰۰ سال تبلیغ می‌شد. کاوش‌های داخل هرم در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ آغاز شد. خود این سازه عظیم با ۲.۳ میلیون بلوک سنگی که وزن هر کدام به ۳۰ تن می‌رسد، کاملاً هماهنگ است. 

بسیاری از مسافران در حال حاضر نسبت به بازدید از مصر محتاط هستند. ترس از ایمنی در برخی از مکان‌های گردشگری از جمله اهرام تأثیر گذاشته است. این در حالی است که کشور ما از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است نکته‌ای که در جذب گردشگری بسیار اهمیت دارد. 

هر آنچه که تمامی خاورمیانه برای جذب گردشگری از این نوع را دارد همگی با شکلی زیباتر در کشور ما نیز هست، جایی که نه به دید یک ایرانی بلکه به گفته خیلی‌ها از هر لحاظ بسیار غنی‌تر و زیباتر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1400112372290

برچسب‌ها