رئیس سازمان اداری و استخدامی: اجرای تفویض اختیار به استان‌ها بیانگر تحول‌خواهی مهندس ضرغامی است

رئیس سازمان اداری و استخدامی در همایش «تفویض اختیار به مدیران استانی» اجرای تفویض اختیار به استان‌ها را بیانگر تحول‌خواهی مهندس ضرغامی دانست.

به گزارش میراث‌آریا، در همایش «تفویض اختیار به مدیران استانی» که صبح امروز یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در سالن آمفی‌تئاتر وزارتخانه با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونان و مدیران کل استانی و ستادی برگزار شد، میثم لطیفی رئیس سازمان امور استخدامی کشور گفت: «گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا درآمدهای اقتصادی را شکل می‌دهد. برای استفاده از این درآمدهای غیرنفتی مسئولیت خطیری بر عهده وزارت میراث‌فرهنگی است.»

لطیفی افزود: «از مهندس ضرغامی تشکر می‌کنیم که به نگاه تحول‌خواه توجه داشتند و تفویض اختیار به استان‌ها را انجام دادند، این موضوع بدون اینکه رسما در دولت طرح شود توسط مهندس ضرغامی در دولت جدید کلید زده شد.»

رئیس سازمان امور استخدامی کشور در ادامه گفت: «دولت شعارهایی را در این ایام مطرح کرده است که اولین شعار مهم عدالت‌محوری و مبارزه با فساد است. شعار دوم دولت مردمی‌سازی است زیرا ما نیاز داریم مردم وارد کار شوند و توفیق نصیب همه شود. شعار سوم تحول‌خواهی است. ما تشنه استقرار دولت اسلامی هستیم و همه ارکان دولت باید در این زمینه کمک کنند. شعار دیگر دولت جوان گرایی است که می تواند به امر گردشگری و به میراث‌فرهنگی کمک کند و موضوع را تسریع کند.»

لطیفی در ادامه اضافه کرد: «در سازمان اداری استخدامی دنبال این سه شعار هستیم؛ نخست عدالت، عدالت در جذب و استخدام و برخورداری از امکانات دولت. این‌ها موضوعاتی است که باید در تصمیمات خود لحاظ کنیم. شعار دوم بهره‌وری است؛ عدالت و بهره‌وری باید با هم اتفاق بیفتد اما متاسفانه طی سال‌های گذشته بهره‌وری نداشتیم. مطالبه مردم بیش از آنکه افزایش حقوق باشد، این است که تورم را کنترل کنید بنابراین بهره‌وری در بخش دولتی و خصوصی باید افزایش پیدا کند. شعار سوم رضایت مردم است.» 

او در ادامه با بیان اینکه اگر این سه شعار محقق شود موفق خواهیم شد، گفت: «برای تحقق این شعارها چند راهبرد وجود دارد؛ باید به سمت دولت هوشمند و الکترونیک برویم تا دیگر لازم نباشد مردم برای کار اداری بیرون بیایند. در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از نسخه‌های پزشکی به صورت الکترونیک صادر می‌شود. راه‌اندازی سامانه «سرمایه انسانی و مدیران فردا» توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تسهیل امور کمک می‌کند.»

رئیس سازمان امور استخدامی کشوردر پایان با تاکید بر اینکه توانمندسازی دغدغه مهندس ضرغامی است، گفت: «در ادبیات علمی سه رکن وجود دارد که معلومات و اطلاعات رکن اول آن است. سامانه‌های الکترونیک کنترل را هوشمند می‌کنند و ما آماده همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی هستیم. در استان‌ها افراد توانمند وجود دارد که می‌توانند کارها را راهبردی کنند. از نگاه مثبت مهندس ضرغامی در این باره تشکر می‌کنم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001124458947

برچسب‌ها