مجوز ایجاد یک اقامتگاه بوم‌گردی در بجنورد صادر شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجنورد از صدور مجوز یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی از نوع تبدیلی در چناران شهر این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی داوری امروز ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ اقامتگاه بوم‌گردی در بجنورد در حال فعالیت هستند، افزود: «با احداث این واحد اقامتی پذیرایی برای ۲ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.»

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجنورد افزود: «سرمایه‌گذاری انجام شده برای ایجاد این اقامتگاه بوم‌گردی ۲۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.»

داوری گفت: «این اقامتگاه بوم‌گردی با زیربنای ۲۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع ایجاد می‌شود.»

چناران‌شهر شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی است که در ۲۰ کیلومتری بجنورد واقع شده است. این شهر دارای مناطقی بکر و سرسبز و چشمه‌ای زلال است که در مرکز این شهر قرار گرفته است. دلیل انتخاب اسم چناران برای این شهر، درخت چناری است که در مرکز این شهر و کنار چشمهٔ است. جمعیت چناران‌شهر در سال ۱۳۸۵ خورشیدی، بالغ بر ۳٬۶۵۸ نفر بوده و گویش محلی این شهر زبان ترکی خراسانی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1400112786773

برچسب‌ها