برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در ابرکوه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی تحت عنوان دست‌آموز در رشته‌های مختلف خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، حمید مشتاقیان روز دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر افزود: «این دوره‌ها در 27 رشته و در قالب 72 ساعت به‌صورت رایگان از سوی کارگروه هنر و میراث ابرکوه (هراث) و با نظارت این اداره برگزار می‌شود.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه هدف از برگزاری این دوره‌ها را ترویج هرچه بیشتر ظرفیت‌های علمی صنایع‌دستی این شهرستان و جذب جوانان و علاقه‌مندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، رونق و توسعه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی بانوان و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

مشتاقیان با اشاره به اینکه دوره‌ها ویژه افراد بالای 15 سال است، افزود: «رشته‌های مختلف صنایع‌دستی نظیر معرق و منبت چوب، آهنگری سنتی، نقاشی روی سفال، گلیم‌بافی، خورجین بافی و .... در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود و در پایان گواهی مهارت آموزش‌های عمومی کوتاه‌مدت را دریافت می‌کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010205104174

برچسب‌ها