شب‌های زیبای سنندج

یکی از قشنگ‌ترین نقاط ایران استان کردستان و شهر سنندج است. سنندج مکان‌های دیدنی متفاوتی دارد که آب و هوای لطیفی دارد و جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه‌های خروشانش آن‌را به یکی از استان‌های کشور با جاذبه‌های گردشگری بسیار تبدیل کرده است.

سنندج در ارتفاع ۱۴۵۰ تا ۱۵۳۸ متری از سطح دریا قرار دارد و در میان منطقه کوهستانی زاگرس جای خوش کرده است. این شهر از سمت غرب به کوه آبیدر، از سمت شمال به کوه شیخ معروف و از سمت جنوب به کوه سراج الدین می‌رسد. سنندج یکی از سرسبزترین شهرهای ایران به حساب می‌آید و در شمال غرب کشور قرار دارد. 

از عمارت و خانه‌های تاریخی شهر سنندج می‌توان به عمارت خسروآباد، موزه سنندج، عمارت مشیردیوان، عمارت امجدالاشراف، عمارت وکیل‌الملک، عمارت احمدزاده، عمارت سرهنگ آزموده اردلان، عمارت ملا لطف‌الله شیخ‌الاسلام، عمارت ملک‌التجار، مجموعه عمارت شیخ محمد باقر غیاثی، عمارت سالار سعید (موزه سنندج)، عمارت آصف وزیری (خانه کرد)، خانه پیر مرادی، خانه معمارباشی، خانه آیت‌الله شیخ محمد مردوخ کردستانی، خانه گله‌داری و خانه مجتهدی اشاره کرد. 

از حمام‌های تاریخی سنندج می‌توان به حمام شیشه، حمام خان، حمام صلاحی، حمام عبدالخالق، حمام عمارت آصف، حمام عمارت ملالطف الله شیخ الاسلام، حمام وکیل الملک، اشاره کرد. 

وجود مسجدهای متعدد و فراوان، سنندج را به شهر مساجد تبدیل کرده‌است چرا که در هر کوچه و معبر این شهر مسجدی برپا شده تا اهالی محل به راحتی بتوانند طاعت و عبادت خود را در آن انجام دهند. این شهر پایتخت مساجد ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010421150293

برچسب‌ها