جشن بزرگ عید غدیر در وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد

جشن بزرگ عید غدیر روز یکشنبه 26 تیر 1401 با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع به همت مرکز مقاومت بسیج در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، سعید اوحدی در این مراسم با اشاره به واقعه تاریخی عید غدیر بیان کرد: «واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این معرفی، بنا به دستور خدا در آیه تبلیغ بود. این آیه به پیامبر(ص) دستور می‌داد آنچه خداوند بر او نازل کرده، ابلاغ کند.»

اوحدی تصریح کرد: «در جشن بزرگ عید سعید غدیر که امروز برگزار شد باید دنبال اخلاق خوب، خیرخواهی، قضاوت‌ها و منافع مردم باشیم. آیا سعه صدر ما ذره‌ای از سعه صدر حضرت علی (ع) است، چه قدر فاصله پیدا کردیم.»

او ادامه داد: «در جشن عید غدیرخم شرکت کردیم تا محبت حضرت علی اثری در زندگی‌مان بگذارد.»

معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: «بالاترین میزان تحقیق در رابطه با عید غدیر در آموزه‌های دینی انجام شده است. علامه امینی در این باره 40 سال تحقیق کرد و 10 هزار کتاب را مطالعه کرد.»

در ادامه مراسم چند نماهنگ پخش و تواشیح و همخوانی، برنامه نقالی و نقاره‌زنی نیز اجرا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010427640837

برچسب‌ها