حاجی بابایی: بودجه وزارت میراث‌فرهنگی کم است و هیچ تطابقی با انجام ماموریت‌هایش ندارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: «اعتبارات و میزان بودجه تخصیص‌یافته به وزارت میراث‌فرهنگی بسیار کم است. اگر یک دهم خرجی را که برای وزارت راه و شهرسازی می‌کنیم، برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام دهیم، انقلاب بزرگی در وزارتخانه و اقتصاد کشور ایجاد می‌شود.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، حمیدرضا حاجی بابایی در دومین روز از دومین همایش معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها که امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ با حضور علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: «ارادت ویژه به مهندس ضرغامی و دکتر دارابی دارم و از سال‌ها پیش آن‌ها را می‌شناسم. اگر قرار است در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اتفاقی بیفتد در دوره مدیریتی ایشان خواهد بود.» 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: «مهندس ضرغامی نگاه تحولی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارند، خوب نکات را مطرح می‌کند و در بیان آن جرأت دارد، دکتر دارابی هم همین‌طور است. در بدنه وزارت میراث‌فرهنگی قدرتمندی وجود دارد.» 

حاجی بابایی تصریح کرد: «وقتی بودجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را نگاه می‌کنم، می‌بینم چانه را کوچک گرفتند. اعتبارات و میزان بودجه تخصیص‌یافته به این وزارتخانه بسیار کم است و به هیچ عنوان با وظایف، مأموریت‌ها و کار در این سه حوزه تخصصی مطابقت ندارد.» 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: «در مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستیم تا شهرک‌های کشاورزی و مناطق گردشگری مانند شهرک‌های صنعتی بتوانند از امتیازات، امکانات و تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوند.» 

او اظهار کرد: «تحول در وزارت میراث‌فرهنگی باید در دولت کلید بخورد و تکلیفش مشخص شود. اگر یک دهم خرجی که برای وزارت راه و شهرسازی می‌کنیم، برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام دهیم، انقلاب بزرگی در وزارتخانه و اقتصاد کشور ایجاد می‌شود.» 

حاجی بابایی گفت: «میراث‌فرهنگی و گردشگری نفت بی‌پایان هستند، هر چه بیشتر از آن استفاده کنیم، بیشتر سود خواهیم کرد و بیشتر از نفت می‌تواند برای کشور درآمد داشته باشد. باید طرح نویی را برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آماده کنیم.» 

 افزود: «میراث‌فرهنگی و گردشگری تجدیدپذیر هستند.» 

او تاکید کرد: «ساختار بودجه باید اصلاح شود. همچنین سقف بودجه باید در برنامه هفتم توسعه شفاف باشد، این موضوع می‌تواند به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمک کند.» 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «باید فرهنگ را سامان‌دهی کنیم و در پازلی بچینیم که نقش هر سازمانی در این سامان‌دهی مشخص شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010531640224

برچسب‌ها