تعریف انواع مختلف اقامتگاه

هتل‌داران انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها را ارائه کرده‌اند تا به مهمانان آزادی انتخاب اقامتگاهی را بدهند که مطابق با ترجیحات ایده‌آل آنها باشد. تنوع در اقامتگاه‌ها، هتلداران را قادر می‌سازد تا مشتریان فعلی خود را حفظ کرده و پایگاه مشتریان جدیدی را جذب کنند.

صنعت گردشگری دائما در حال تکامل است تا با تغییرات سریع ناشی از خواسته‌های مصرف‌کنندگان سازگار شود. مشتریان تنوع می‌خواهند و بهای این تجمل را خواهند پرداخت.  توانایی ارائه اقامتگاه‌های مختلف به گردشگران، درآمد هتل را افزایش می‌دهد که به تثبیت ماندگاری آن در بازار کمک می‌کند.

چند نوع اقامتگاه وجود دارد؟

اقامتگاه‌های گردشگری نقش مهمی در موفقیت صنعت گردشگری جهانی ایفا می‌کند. گردشگران همیشه به مکانی برای اقامت نیاز خواهند داشت و هتلداران از ارائه اقامتگاه خوشحال هستند. هتلداران در مقاصد مختلف گردشگری دارای انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها هستند که از نظر قیمت، سبک، اندازه و خدمات، خواسته‌های مشتریان را برآورده می‌کنند. بنابراین، اقامتگاه دقیقا چیست؟

اقامتگاه توریستی تسهیلات یا ساختمانی است که دارای تمامی امکانات رفاهی برای زندگی راحت شخصی که شامل موارد ضروری مانند ملافه و لوازم بهداشتی است. برخی از اقامتگاه‌ها دارای امکانات لوکس مانند سالن‌های بازی، اسپا، سوناهای گرم و اتاق‌های هوشمند هستند.

انواع اقامتگاه‌ها در صنعت هتلداری

اقامتگاه‌های خدماتی

اقامتگاه سرویس‌دهی‌شده مکانی است که در آن کارکنان هتل نیازهای مهمانان را در طول مدت اقامتشان برآورده می‌کنند. در این نوع اقامت، مهمانان انتظار خدمات خانه‌داری و پذیرایی را دارند. هتلدارانی که دارای تختخواب و صبحانه (B&B)، مهمانخانه، اقامتگاه خانگی و هاستل هستند، به احتمال زیاد به مهمانان خدمات اقامتی ارائه می‌دهند.

اقامتگاه‌های بدون خدمات

اقامتگاه‌های بدون خدمات نوعی تسهیلات است که اقامتگاه‌های بدون خدمات اضافی را برای گردشگران فراهم می‌کند. اگر اقامتگاه‌های بدون خدمات دارید، مهمانان در مرکز شما هزینه‌های خانه‌داری و پذیرایی خود را تامین می‌کنند. نمونه‌هایی از انواع اقامتگاه‌های بدون خدمات که می‌توانید در آنها سرمایه‌گذاری کنید شامل کلبه‌ها، کاروان‌ها و امکانات کمپینگ است.

اقامتگاه‌های گردشگری مختلف کدامند؟

برای هتلداران، تصمیم‌گیری در مورد نوع اقامتگاه‌های گردشگری که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید می‌تواند چالش برانگیز باشد. انتخاب یک یا دو گزینه به این معنی است که از هزینه‌های فرصت در سایر انواع اقامت‌ها صرف نظر می‌کنید.

انواع مختلف اقامتگاه در صنعت هتلداری

هتل‌ها

می‌توان گفت، هتل‌ها محبوب‌ترین نوع اقامت برای گردشگران هستند. به عنوان یک هتلدار، می‌توانید هتل خود را به طور مستقل اداره کنید، که به آن یک محیط منحصربه‌فرد می‌دهد یا به یک شرکت ملحق می‌شود و هتل شما را به بخشی از یک زنجیره جهانی تبدیل می‌کند. اندازه، نوع امکانات رفاهی، موقعیت مکانی و قیمت هتل شما تعیین‌کننده رتبه آن است که بین یک تا پنج ستاره است. هر چه امتیاز بالاتر باشد، احتمال جذب گردشگران توسط هتل بیشتر می‌شود. هتلداران مدرن در حال نصب فناوری هتل‌های هوشمند برای جذب پایگاه مشتریان فعلی با انتظارات فناوری بالا برای نیازهای اقامتی و سرگرمی خود هستند.

مهمانخانه

سرمایه‌گذاری در خانه شما می‌تواند منبع درآمد باشد اگر آن را به خانه مهمان تبدیل کنید. هتلدارانی که مایلند خانه‌های خود را با مهمانان به اشتراک بگذارند می‌توانند خانه‌ها را به عنوان محل اقامت منتخب برای گردشگرانی که اقامتگاه‌های خانگی را ترجیح می‌دهند به بازار عرضه کنند. شما می‌توانید با گنجاندن ویژگی‌های زیر تجارب گردشگران را در مهمان خانه خود بهبود بخشید.

غذاهای آماده

دسترسی به وای فای

ارائه منوی محلی

پرسنل حرفه‌ای

دکوراسیون داخلی و مبلمان با کیفیت

هتل‌های بوتیک

بوتیک هتل‌ها هتل‌هایی در مقیاس کوچک هستند که خدمات منحصربه‌فرد، معتبر و مستقلی را به مشتریان ارائه می‌دهند. از آنجایی که هتل‌های بوتیک کوچک هستند، می‌توانند تجربه‌ای صمیمی برای مشتریان فراهم کنند که هتل‌های بزرگ‌تر نمی‌توانند. هتل‌های بوتیک مشتریان عجیب و غریبی را هدف قرار می‌دهند که منحصربه‌فرد بودن را در منو، امکانات رفاهی، موقعیت مکانی، دکوراسیون، معماری و اندازه محل اقامت خود ترجیح می‌دهند.

برای جذب جمعیت عجیب و غریب، می‌توانید ساختمان‌های قدیمی با شخصیت و تاریخ را به هتل‌های بوتیک تبدیل کنید. می‌توانید مکان‌های شیک را در مناطق مترو که توسط جاذبه‌های هنری احاطه شده‌اند، مانند استودیوهای هنری و موزه‌ها هدف قرار دهید.

خوابگاه‌ها

شما می‌توانید هاستل‌هایی برای هدف قرار دادن گردشگران با بودجه ایجاد کنید. خوابگاه‌ها به طور قابل توجهی ارزان‌تر از سایر انواع اقامتگاه هستند، زیرا مهمانان دارای امکانات مشترک هستند. اگر خوابگاه خود را با تخت‌های دو طبقه تجهیز کنید، می‌توانید امکانات اقامتی را به عنوان مکانی عالی برای گردشگران برای ملاقات با افراد جدید و پیدا کردن دوستان مادام‌العمر معرفی کنید.

کلبه‌ها

کلبه‌ها برای مشتریانی که طبیعت، ماجراجویی را به صورت گروهی ترجیح می‌دهند، مناسب هستند. کلبه‌ها برای مهمانانی که در گروه‌هایی مانند تیم‌های ورزشی، تیم‌های سازمانی و خانواده‌ها سفر می‌کنند، ایده‌آل هستند. اگر در یک مقصد توریستی هستید که گردشگران در فضای باز را جذب می‌کند، مانند کوهنوردان و اسکی بازان، یک کلبه می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی باشد. یک هتلدار می‌تواند تجربیات گردشگران را در کلبه با گنجاندن ویژگی‌های زیر افزایش دهد:

گزینه‌های خود پذیرایی

اقامتگاه‌های کلبه‌های مشترک و انفرادی

استخرهای گرم و سونا

پرستو احمدی - ارشد مدیریت و برنامه‌ریزی توریسم

انتهای پیام/

کد خبر 1401061472835

برچسب‌ها