نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در مرزهای مهران و خسروی برپا شد

نمایشگاه‌های صنایع‌دستی با هدف تامین سوغات زائران اربعین حسینی و آشنایی هرچه بیشتر آن‌ها با صنایع‌دستی ایرانی، در مرزهای مهران و خسروی در استان های ایلام و کرمانشاه برگزار شده است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این نمایشگاه‌ها از چهار روز مانده به اربعین حسینی در مرزهای مهران و خسروی برپا شده و تا پایان ماه صفر ادامه داد.

محمد‌رضا سهیلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این باره گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهرهای مسیر عتبات عالیات در استان کرمانشاه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات برپا شده است.

او با بیان اینکه ۶۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات برپا شده است، افزود: این نمایشگاه‌ها در شهرهای کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، کرندغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین نیز دایر شده‌اند.

سهیلی هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را استفاده از ظرفیت اربعین برای معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات استان کرمانشاه به مسافرانی که از سراسر ایران می‌آیند عنوان کرد.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام نیز در این باره گفت: در شش شهر استان ایلام از جمله مرز مهران نمایشگاه صنایع‌دستی برپا شده است.

او افزود: در مجموع   110 غرفه صنایع‌دستی در شش شهرستان استان برپا شده که در کنار آن‌ها، در  شش سیاه‌چادر عشایری نیز صنایع‌دستی و سوغات استان ایلام عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010625622404

برچسب‌ها