هنر متعهد در شرایط امروزی به بیراهه رفته است

دبیر دومین نشست تبیین هنر انقلاب اسلامی گفت: در شرایط امروزی هنر متعهد روشن نیست و به بیراهه رفته است، بازخوانی نامه امام خمینی (ره) می‌تواند راهنمای خوب و نقشه راه هنرمندان کشورمان باشد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، دومین نشست تبیین هنر انقلاب اسلامی (هنر ناب) با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مرکز مقاومت بسیج با موضوع بازخوانی پیام امام خمینی (ره) در تجلیل از هنر و هنرمند متعهد با حضور اساتید، کارشناسان و پژوهشگران هنر انقلاب امروز سه‌شنبه 29 شهریور 1401 در موزه فرش برگزار شد.

پرویز فارسیجانی دبیر دومین نشست تبیین هنر انقلاب اسلامی (هنر ناب) در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌‌آریا گفت: در نشست اول به اندیشه‌های مرحوم نادر طالب‌زاده پرداختیم. اما دومین نشست به‌مناسبت سالروز انتشار نامه امام خمینی (ره) در 30 شهریورماه 1367 به هنرمندان متعهد و خانواده شهدا برگزار شد.

او افزود: امام خمینی (ره) در این نامه نکاتی را درباره هنر دینی و رسالت هنرمندان بیان کردند که ما در جلسات شورای راهبردی به این نتیجه رسیدیم که این نامه جای پرداختن و بازخوانی مجدد دارد زیرا در شرایط امروز هنر متعهد متاسفانه گم شده، روشن نیست و به بیراهه رفته است، می‌تواند بازخوانی نامه ایشان یادآور، راهنمای خوب و نقشه راه هنرمندان کشورمان باشد.

فارسیجانی تصریح کرد: در این نشست پیام امام خمینی (ره) در تجلیل از هنر و هنرمند متعهد از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم برگزاری این نشست موجب ایجاد شور و نشاط در جامعه هنری به‌ویژه برای هنرمندان متعهدمان باشد. همچنین یادآور مسیر و رسالت آن‌ها شود. ارتباط جامعه اسلامی ما با هنرمندان به نقشه‌های حضرت امام خمینی (ره) نیازمند است.

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010629640264

برچسب‌ها