آشنایی کودک‌ و نوجوان با محصولات گردشگری از طریق طراحی بازی و روایت‌گری به روش خلاق

عضو منتخب میز گردشگری کودک و نوجوان در جهت راهبری امور اجرایی میز فعال حوزه کودک و نوجوان گفت: با توجه به این که علایق کودکان امروزی بیشتر متمایل به انجام بازی و پیروی از شخصیت‌های داستانی است، باید آشناسازی آنها با اهمیت سفر و محصولات گردشگری از طریق طراحی‌بازی و روایت‌گری به روش خلاق متناسب با علایق و نیازهای کودکان و با کمک تولید محتوای جذاب و جدیدی ارائه شود.

«فاطمه محمودی فر»، عضو منتخب میز گردشگری کودک و نوجوان در جهت راهبری امور اجرایی میز فعال حوزه کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا درباره برنامه‌های میز گردشگری کودکان و نوجوانان برای آشناسازی آنها با اهمیت سفر، انواع محصولات گردشگری، جاذبه‌ها و رویدادهای برجسته گردشگری کشور گفت: با عضویت در میز گردشگری کودک در تلاشیم تا اهداف خود را در برنامه‌هایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به عرصه ظهور برسانیم. این اهداف در قالب تهیه دستورالعمل مناسب‌سازی اماکن مرتبط با گردشگری اعم از هتل‌ها، رستوران‌ها و موزه‌ها و ... در دستور کار میز قرار دارد. همچنین تهیه نقشه متناسب با گردشگری کودکان در شهرهای پایلوت دوستدار کودک و اجرای برنامه‌های مناسبتی با همکاری سایر بخش‌های دولتی و خصوصی اعم از شهرداری تهران و سازمان متروی تهران از دیگر فعالیت‌های میز است‌. تاکنون طی جلساتی که با دبیرخانه‌های دوستدار کودک شهرهای سمنان، رشت و تهران داشتیم پروژه‌هایی را در راستای توسعه گردشگری کودک در این شهرها ارائه کرده‌‌ایم.
 او درباره اینکه چطور می‌شود کودکان و نوجوانان را با اهمیت سفر و محصولات گردشگری آشنا کرد؟ بیان کرد: با توجه به این که علایق کودکان امروزی بیشتر متمایل به انجام بازی و پیروی از شخصیت‌های داستانی است، لازم است تا این آشناسازی از طریق طراحی‌بازی و روایت‌گری به روش خلاق متناسب با علایق و نیازهای کودکان و با کمک تولید محتوای جذاب و جدیدی ارائه شود. همچنین بواسطه‌ آگاهی بخشی والدین به مقوله آموزش غیر مستقیم در سفر و اهمیت سفرها در شکل‌گیری شخصیت و روحیات کودکان می‌توان آن‌ها را به انجام سفر بیشتر به همراه کودکان خود ترغیب نمود.
 
انتهای پیام/ 
 
 

انتهای پیام/

کد خبر 14010711586824

برچسب‌ها