مصلی تاریخی سبزوار نماد جبهه مقاومت است/ آماده‌سازی و بازگشایی مصلی تا هفته آینده

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مصلی تاریخی سبزوار تا یک هفته آینده آماده‌سازی و درب‌های آن به روی مردم باز شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ در جریان سفر به خراسان رضوی، درباره اختلاف نظر در بهره‌برداری از فضای این مجموعه گفت: نوع بهره‌برداری نیز با تایید میراث‌فرهنگی انجام شود اما برای ارائه خدمات به مردم فضاهایی با رعایت اصول و ضوابط میراث فرهنگی تخصیص یابد‌.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: این یک سازه جبهه مقاومت است و ما در حوزه مقاومت، باید از سبزوار شروع کنیم. این جا مکان جبهه مقاومت شیعی است و ساختمانی نمادین است،این مجموعه باید به مکانی برای حضور مردم تبدیل شود.

مصلی شهر سبزوار در دوره سربداران احداث شده و محل به دار‌آویخته شدن شیخ خلیفه سربدار به دست مغولان است به همین دلیل این کاروانسرا یکی از نمادهای جبهه مقاومت  به شمار می‌رود.

در سفر مهندس ضرغامی به سبزوار جمعی از مسئولان این شهرستان و علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010721622801

برچسب‌ها