جلسه بررسی سند تحول و برنامه‌ریزی راهبردی برگزار شد

جسله بررسی سند تحول و برنامه‌ریزی راهبردی با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، دبیر ستاد تحول و برنامه‌ریزی راهبردی و مدیران کل معاونت صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این نشست که در محل دفتر معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، موضوعات مختلفی از جمله تدوین چشم‌انداز  در معاونت صنایع‌دستی مورد بررسی قرار گرفت و مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور درباره این موضوع گفت: رویکرد اصلی این چشم‌انداز، تبدیل صنایع‌دستی به یک بازار پر رونق در کشور خواهد بود.

او افزود: برای رسیدن به این هدف سیاست‌ها و اقداماتی پیش‌بینی شده و قرار است به ۵ درصد تولید ناخالص در کشور برسیم.

دستیابی به صادرات 2 میلیارد دلاری و ایجاد 2 میلیون شغل در حوزه صنایع‌دستی، رسیدن به یک بازار پر رونق هویت‌پایه و توجه به هویت صنایع‌دستی در عناوین، اهداف و سیاست‌گذاری‌ها و ... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

ترویج صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از مفاهیم فرهنگ ایرانی – اسلامی طبق بند ۱۷ سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری،  توجه به هویت‌پایه بودن صنایع‌دستی و نیز تلاش برای تبدیل رشته‌هایی در معرض به رشته‌هایی کاربری جدید و رشته‌های پر رونق از دیگر مصوبات و موضوعات این نشست به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010727622864

برچسب‌ها