آینده هویتی ایران با حفاظت از میراث‌فرهنگی محقق می‌شود/ مصلحت مردم را در احداث بلوار شهید کشمشی کاشان در نظر می‌گیریم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در سفر به کاشان و در جمع مردم منطقه فین بزرگ، بر تحقق هویت ایران‌زمین بر اساس حفاظت از میراث‌فرهنگی تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی روز شنبه 5 آذرماه در بازدید از منطقه تاریخی فین بزرگ شهر کاشان که با حضور جمعی از مدیران و همکاران اداره‌کل و همچنین رئیس و همکاران اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان همراه بود، با اعلام این مطلب گفت: بی‌تردید شهر تاریخی کاشان نیز همچون سایر مناطق استان و حتی کشور، در عبور از سنت و در عصر مدرنیته به سر می‌برد، لذا باید تلاش کنیم هرگونه تغییر در بافت تاریخی و ساختار حیات اجتماعی این مردم بر اساس حفاظت از میراث‌فرهنگی تحقق یابد، لذا آینده هویتی این سرزمین درگرو حفاظت از میراث‌فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: هویت و میراث‌فرهنگی فراتر از هرگونه نگاه‌های رایج در حیات اجتماعی و فرهنگی امروز ایرانیان است، به همین منظور باید آینده‌نگر بود و تلاش کرد تا نسل جوان ایرانی با هویت خود آشنا شود.

ایزدی در بازدید از بلوار برادران شهید کشمشی گفت: بلوار برادران شهید کشمشی در محدوده منطقه تاریخی فین بزرگ واقع‌شده است. در این بازدید مقرر شد تا مشاور طی 2 ماه آینده طرح ادامه این بلوار را با رعایت حفاظت از آثار تاریخی این محدوده تهیه کند تا پس از بررسی در خصوص ادامه این مسیر، با رعایت قوانین میراثی و مصلحت مردم منطقه تصمیم‌گیری کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401090723195

برچسب‌ها